Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Płatki śniadaniowe wygrały z kryzysem. Ich sprzedaż wzrosła w 2009 r. o 12 proc.

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 10-03-2010, 06:46
Płatki śniadaniowe wygrały z kryzysem. Ich sprzedaż wzrosła w 2009 r. o 12 proc.

Wartość rynku płatków śniadaniowych wynosi już niemal 700 mln zł. W ubiegłym roku ich sprzedaż wzrosła w Polsce o blisko 12 proc. Zdaniem przedstawicieli firm popyt wzrósł bo panuje moda na dania łatwe do przygotowania. W 2009 r. klienci kupili 48 mln kg płatków czyli o 7 proc. więcej niż rok wcześniej - czytamy w Rzeczpospolitej.

Producenci płatków śniadaniowych przewidują, że sprzedaż płatków śniadaniowych będzie rosła, bo ich spożycie w Polsce jest jeszcze bardzo małe. Statystyczny Polak zjada nieco ponad kilogram płatków rocznie, czyli blisko dwa razy mniej niż Niemiec i prawie sześć razy mniej niż Anglicy. Eksperci przewidują, że łączna sprzedaż płatków będzie się zwiększać w Polsce w najbliższych latach średnio o 5 proc. rocznie.

Jak czytamy w Rzeczpospolitej analitycy Euromonitora szacują, że kategorią rynku płatków zbożowych, na którą popyt będzie rósł najszybciej, będzie musli. Z danych firmy Nielsen wynika, że w 2009 r. wartość tego segmentu zbliżyła się do 100 mln zł, więc urosła o 26 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Katarzyna Pachel, brand manager FoodCare, do której należy marka Fitella, twierdzi, że Polacy doceniają wygodne opakowania, czyli zawierające jedną porcję, dlatego sprzedaż tego segmentu rośnie. W 2007 r. spółka jako pierwsza w Polsce wprowadziła takie musli na rynek. W 2009 r. firma Sante, która jest liderem segmentu musli, zwiększyła sprzedaż w kraju o blisko 20 proc. Jej łącznie przychody urosły o 70 proc., do 180 mln zł. W tym roku mają wzrosnąć do 240 mln zł. Władze firmy szacują także wzrost zysku, który w 2009 r. wyniósł 22 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Gudryk 17-03-2010, 10:59:
Rynek rośnie a Kellog nadal ŚPI ?!
Jak tak dalej pójdzie to nie będziecie mieli co brać,
bo inni to dawno zabiorą.
Bedzie trudno albo drogo wejść do wielkich.
Sama MARKA może nie wystarczyć!
Jeden i drugi znowu zapyta " a co ja będę z tego miał", że Was wprowadzę.
I nie wystarczy wtedy " Hej to MY KELLOG" !!!!
  • Gudryk 17-03-2010, 10:52:
KELLOG'u NO GDZIE TY JESTEŚ ???!!!!
Zanim zaczniesz to już tracisz rynek, który TAK rosnie.
Przybywaj !

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH