Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski rynek tłuszczów żółtych wart ponad 3,2 mld zł

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ GFK
  • Data: 15-05-2015, 08:16
Polski rynek tłuszczów żółtych wart ponad 3,2 mld zł
Fot. Flickr.com

Wg danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK w 2014 roku polski rynek tłuszczów był wart ponad 3,2 mld zł. W stosunku do poprzedniego roku wartość tego rynku spadła o 1 proc.

Kategorie produktów na rynku tłuszczów żółtych dzielą się na tłuszcze pochodzenia zwierzęcego (masła), roślinnego (margaryny) oraz tzw. miksy, czyli margaryny z domieszką masła. Obecnie na rynku występuje cała gama produktów z kategorii miksów, których producenci jednoznacznie nie informują o zawartości masła w margarynie, co w kontekście faktu, iż cena za kilogram jakiejkolwiek margaryny jest prawie dwukrotnie niższa od ceny masła, stawia w niekorzystnej sytuacji konsumenta i w niekorzystnym świetle producentów.

Pomimo wspomnianej istotnej różnicy cenowej, w badanym okresie obserwowany jest wartościowy wzrost udziałów segmentu masła w zakupach gospodarstw domowych (wzrost o 5,3 proc. w porównaniu do 2013 roku).

W 2014 roku gospodarstwa domowe kupowały średnio 355 gramów masła na pojedynczy akt zakupu. I to właśnie ten wzrost średniego zakupu ilości masła spowodował wzrost znaczenia całego segmentu, który przekroczył już 50 proc. wartości zakupów całej kategorii tłuszczów żółtych.

Dla porównania w przypadku margaryny w kostce na akt zakupu przypadało wagowo prawie dwa razy więcej produktu, czyli 606 gramów. W analizowanym okresie w kategorii margaryn obserwowany był trend spadkowy, w szczególności margaryny w kostce (w opakowaniu foliowym), wynoszący aż minus 10 proc. W szczególności margaryny w pojemniku spadły szybciej niż miksy w pojemniku, choć te ostatnie odnotowały również zmniejszenie liczby zakupów. Polski rynek margaryn był wart w 2014 roku ponad 1,1 miliarda złotych.

Najważniejsze marki na rynku tłuszczów żółtych to: Mleczna Dolina (marka własna Biedronki), Delma Extra z Masłem (producent Unilever) oraz Smakowita (producent Kruszwica). Sprzedaż tych wymienionych 3 marek stanowiła 17 proc. wartości wszystkich zakupów w ramach tej kategorii dokonanych w 2014 roku.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.