Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Aurora Polska: Trwa konsolidacja młynarstwa

Od lat trwa konsolidacja branży młynarskiej w Polsce. Jest jeszcze wiele małych, gospodarskich młynów, które często działają w szarej strefie jednak ich udział i znaczenie stale maleje - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Piąstka, prezes Aurora Polska.

Prezes Aurora Polska: Trwa konsolidacja młynarstwa
Młyn Aurora Polska

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 25-01-2011, 14:07

O przetrwaniu na rynku w okresie stabilnej sytuacji surowcowej decydują przede wszystkim niższe koszty jednostkowe produkcji, poza surowcem znaczący udział w kosztach ma transport, opakowanie, energia .Tempo zmian na rynku młynarskim kształtują zmiany rynku odbiorców czyli przede wszystkim zwiększający się udział w sprzedaży segmentów handlu nowoczesnego oraz zmiany na rynku piekarniczym gdzie również widać rozwój i inwestycje w zwiększanie produkcji co powoduje zmniejszenie liczby piekarni - mówi Piotr Piąstka.

W aktualnej sytuacji, w okresie tak dynamicznych zmian cen surowca Jego zdaniem, dla młynów bardzo ważny jest moment zakupu zboża i jego ilość jednak i tutaj są ograniczenia w podaży surowca. - Młyny, które mają zapasy ziarna mogą swobodniej działać w obecnej sytuacji, gdy stale i bardzo szybko rośnie jego cena. Nasza firma, która kupuje ziarno na bieżąco z uwagi na skalę naszej działalności musi szybko reagować na zmiany sytuacji , surowiec to blisko 80 proc. naszych kosztów. Nasi klienci oczekują od nas dłuższych gwarancji cen, szczególnie duże sieci i zakłady piekarnicze. Zawieranie takich zobowiązań jest możliwe tylko w tedy gdy posiadamy odpowiednie zapasy, staramy się skracać te okresy tak aby zmiany cen można było wprowadzać szybciej tak jak zmienia się sytuacja na rynku zbóż. Jest to bardzo trudne szczególnie w współpracy z sieciami handlowymi - mówi prezes Piąstka.

Zdaniem prezesa Piąstki, największym obecnie problemem młynarstwa jest brak czytelnej perspektywy co do wiarygodnego dalszego scenariusza rozwoju cen opartego o rzetelne dane dotyczące bilansu pszenicy w kraju i Europie oraz informacje o wielkości eksportu z Polski. Nadal jednak traktujemy tą sytuację jako „szczególną" w perspektywie ostatnich lat, że będzie ona trwała aż do żniw to już raczej jest przesądzone.

Firma „AURORA Polska" powstała w 2005 roku w wyniku połączenia Elewatora Kutno z międzynarodową grupą młynarską VK MÜHLEN AG z siedzibą w Hamburgu. Firma nadal planuje dalszy rozwój i kolejne inwestycje w zakładzie w Kutnie podnoszące wielkość produkcji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aurora Polska RSS ALERT    /    młynarstwo RSS ALERT    /    młynarze RSS ALERT    /    mąka RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • rolnik 2011-01-26 10:07:10
    dobrze gada
  • aureus 2011-03-10 22:21:33
    \'największym obecnie problemem młynarstwa jest brak czytelnej perspektywy co do wiarygodnego dalszego scenariusza rozwoju cen opartego o rzetelne dane dotyczące bilansu pszenicy w kraju i Europie oraz informacje o wielkości eksportu z Polski\' No bez pół litra tego nie zrozumiesz.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.10.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.