Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes GoodMills Polska komentuje trendy w branży młynarskiej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2015, 15:25
Prezes GoodMills Polska komentuje trendy w branży młynarskiej
Piotr Piąstka, prezes GoodMills Polska. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Fundamentalne znaczenie dla branży młynarskiej ma konsolidacja rynku detalicznego. Jednocześnie zmieniają się oczekiwania konsumentów, którzy są bardziej świadomi i poszukują konkretnych produktów. Rośnie znacznie pieczywa mrożonego, odpiekanego bezpośrednio w punktach sprzedaży - wylicza najważniejsze trendy rynkowe istotne dla branży młynarskiej Piotr Piąstka, prezes GoodMills Polska.

Obecnie mamy w Polsce do czynienia ze zmianą sposobu dystrybucji pieczywa mrożonego - wysyłki pieczywa mrożonego odbywają się poprzez centra dystrybucyjne specjalistycznym transportem (chłodnie), a nie codziennie rano, po nocnej produkcji, bezpośrednio z piekarni, jak w przypadku pieczywa świeżego.

- To pozwoliło na koncentrację produkcji pieczywa w dużych zakładach, wyposażonych w linie o wydajności nawet 30-50 tys. szt. kajzerek/h. To prawdziwe fabryki pieczywa, dlatego też dostawcy muszą być nowocześni oraz wydajni, muszą gwarantować bezpieczeństwo produktu gotowego. W tych okolicznościach z kolejnymi inwestycjami doskonale trafiliśmy na przeobrażenia tego rynku, które w coraz większym stopniu będą wpływały na kształt i tempo konsolidacji również naszej branży - zaznacza Piotr Piąstka.

Szef GoodMills w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl przypomina, że jeszcze na początku lat 90. ubiegłego w wieku w Polsce działało ponad 2 tys. młynów (dziś jest ich już tylko nieco ponad 460). W poprzednim systemie rynek był zmonopolizowany przez Państwowe Zakłady Zbożowe, a możliwość swobodnych inwestycji w branży pojawiła się dopiero po zmianach ustrojowych.

- Większość młynów miała szansę rozwijać się zupełnie w innych warunkach. Działalność Państwowych Zakładów Zbożowych była związana głównie z handlem i przechowalnictwem zboża. Koniecznym była szeroka modernizacja i restrukturyzacja zakładów produkcyjnych. Tylko cześć zakładów przetrwała. Większość wygasiła swoją działalność. Ostatnia dekada XX wieku to okres znacznych inwestycji rynkowych, także naszej konkurencji. W tej chwili na rynku funkcjonują już podmioty aktywne i wysoko rozwinięte technologiczne - zauważa Piotr Piąstka.

Przeczytaj pełny, obszerny (10 stron) wywiad z Piotrem Piąstką:
Piotr Piąstka, prezes GoodMills Polska - obszerny wywiad

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH