Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Kruszwicy: Nie wykluczamy wejścia w nowe segmenty rynku

  • Autor: Parkiet
  • Data: 20-06-2012, 08:42
Prezes Kruszwicy: Nie wykluczamy wejścia w nowe segmenty rynku
Wojcuech Jachimczyk, prezes ZT Kruszwica. Fot. ztkruszwica.pl

Zakłady Tłuszczowe Kruszwica są w trakcie procesu zakupu aktywów związanych z produkcją i sprzedażą margaryn od spółki Małpka i nie wykluczają kolejnych akwizycji. Według prezesa spółki Wojciecha Jachimczyka, Kruszwica może wchodzić w nowe segmenty rynku. Jako ciekawy uważa on segment handlu zbożami czy też przetwórstwo zbóż - czytamy w Parkiecie.

Jego zdaniem, rok 2011 był trudny dla firm z branży tłuszczowej, niewiele lepiej jest w tym roku. Powodem jest sytuacja na rynku surowcowym, między innymi zmniejszające się zbiory rzepaku, które w w 2011 r. wyniosły ok. 1,9 mln ton, a w tym roku będą niższe niż 1,5 mln ton. To przełoży się na wzrost cen rzepaku i spadek rentowności jego przerobu.

Kruszwica, w ramach porządkowania grupy zamyka zakład w Warszawie i przenosi produkcję do zakładu w Karczewie, należącego do spółki Bunge Polska. Jak informuje Wojciech Jachimczyk ma łamach Parkietu, zakład w Warszawie zakończył już działalność, obecnie trwają prace związane z jego likwidacją. Prezes Kruszwicy spodziewa się, że konsolidacja produkcji przyniesie spółce wymierne korzyści - znikną wszystkie koszty związane z utrzymaniem infrastruktury odrębnego zakładu, a zarazem wzrośnie efektywność w wyniku centralizacji produkcji.

Zdaniem Wojciecha Jachimczyka, w tym roku nie należy oczekiwać dużej poprawy sytuacji w branży, szczególnie w pierwszej połowie roku. Tegoroczne niskie zbiory będą też rzutowały na działalność firm w pierwszej połowie 2013 roku - aż do kolejnych zbiorów - czytamy w Parkiecie.

Przeczytaj także:

Kruszwica rezygnuje z produkcji w warszawskim zakładzie

ZT Kruszwica kupuje od firmy Świtalskich zakład produkcji margaryn w Szczecinku

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KSWZakłady Tłuszczowe KRUSZWICA SA

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pl21012 20-06-2012, 20:16:
Segment produktów detalicznych to jeden wymiar tranzakcji a drugi to rynek oleju do celów produkcyjnych i tu UOkik może mieć problemy ze wskazaniem monopolisty w rynku -mały wybór.
  • Marcin 20-06-2012, 15:01:
Bunge i Kruszwica to jedno i to samo jeśli chodzi o właściciela.
  • fcsf 20-06-2012, 09:46:
Od czego w Polsce jest urząd antymonopolowy? Przecież Kruszwica opanowała prawie cały rynek tłuszczów w Polsce...to nic dobrego dla klienta nie wróży:(

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.