Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Makaronów: Liczymy na rozwój lokalnych rynków handlowych

Rozwój lokalnego handlu, na rynkach zwanych potocznie "bazarami" to trend ogólnoświatowy. W największych stolicach Europy powstają bazary w centrum miasta. Rynki te mają pozytywny wpływ na konkurencyjność i urozmaicenie oferty, ponieważ jest na nich miejsce na produkty regionalne, na ogół niedostępne w szerokim handlu - uważa Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich oraz członek Światowej Organizacji Rynków Hurtowych WUWM.

Prezes Makaronów: Liczymy na rozwój lokalnych rynków handlowych
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich

- Liczymy na rozwój handlu formie lokalnych rynków, w Polsce nazywanych "bazarami". Obserwuję to zjawisko poprzez działalność w Światowym Związku Rynków Hurtowych. Na świecie obecnie panuje trend na handel ze stoisk, lad, w halach, a nawet na ulicach. W centrum miast organizowane są rynki, działające do południa - mówi Zenon Daniłowski, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Przykładem jest Madryt, gdzie w centralnym punkcie miasta funkcjonuje duża hala podzielona na poszczególne prowincje z produktami lokalnymi i tradycyjnymi. Cała Hiszpania w pigułce. Można tam kupić produkty na przykład z Andaluzji lub Katalonii - dodaje.

Jak podkreśla, na zachodzie Europy te tradycyjne formy handlu mają wsparcie władz miejskich. Trudno natomiast zauważyć, by takie wsparcie płynęło np. ze strony władz Warszawy.

- Jeżeli władze krajowe i lokalne uświadomią sobie potencjał tego rynku i wesprą różne formy handlu, to stanie się on urozmaicony i będziemy mieć szanse na szeroki wybór produktów nie tylko tych produkowanych na skalę masową. Wtedy będzie miejsce i dla produktu tradycyjnego,
i ekologicznego, i funkcjonalnego - ocenia prezes Makaronów Polskich.

Jego zdaniem, handel tradycyjny w Polsce będzie się zmieniał. - Uważam, że handel tradycyjny podzieli się na dwie części. Większe sklepy będą musiały się gromadzić w większe organizacje, czy to franczyzowe, czy lokalne. Integracja będzie postępowała, ale niekoniecznie poprzez przejmowanie, będzie także następować w formie integracji sklepów. Myślę, że jeszcze bardzo daleko nam do rynków takich jak czeski czy francuski, gdzie konsolidacja jest najwyższa - mówi Zenon Daniłowski.

Dodaje, że pozostaną też sklepy małe, lokalne, osiedlowe, na wsi. - Są to sklepy, funkcjonują na wszystkich rynkach - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    rynki hurtowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.31.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.