REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Makaronów: Niemieckie sieci oferują lepsze warunki niż polskie

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 11-06-2013, 13:27
Prezes Makaronów: Niemieckie sieci oferują lepsze warunki niż polskie

Sieci handlowe w Niemczech oferują producentom lepsze warunki niż w sieci w Polsce, dlatego warto walczyć o ten rynek. Ponadto, wielu dystrybutorów w Niemczech wyspecjalizowało się w handlu polskimi produktami, i to nie tylko w segmencie ethnic food, czyli sklepach z żywnością poszczególnych krajów, ale także w sklepach szerokiego rynku - mówi prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski.

REKLAMA

Jego zdaniem, na rynku niemieckim są dwie możliwości sprzedaży produktów. - Jedną z nich jest współpraca z firmą niemiecką, która zna lepiej realia tego rynku niż polski przedsiębiorca. Sprzedaż produktów brandowych na rynku niemieckim, uzależniona jest od dobrego wsparcia miejscowego dystrybutora. Produkty, które sprzedajemy sami to dostawy realizowane tylko do sklepów ethnic food, które handlują żywnością dla Polaków. To jest wąski rynek. Wejście do konsumenta niemieckiego, w mojej ocenie uwarunkowane jest potrzebą korzystania z pośrednictwa dystrybutorów niemieckich - mówi prezes Makaronów Polskich.

- Drugą drogą jest uczestniczenie w różnego rodzaju przetargach na dostawę produktów private label. Sieci oferują tam lepsze warunki niż w Polsce i warto o to walczyć - dodaje.

Niestety, w przypadku takiego produktu jak makaron, w grę wchodzą kwestie kosztów transportu.

- Polski makaron ma słabość - jest logistycznie bardzo drogi, dlatego opłaca nam się dostarczać go na teren Niemiec Wschodnich. Dystrybuowanie makaronu dalej powoduje, że staje się on niekonkurencyjny - ocenia Zenon Daniłowski.

W grupie Makarony Polskie znajdują się także spółki Stoczek i Tenczynek, firmy z segmentu przetwórstwa owoców i warzyw oraz dań gotowych.

- Musimy mieć świadomość, że wiele z tych produktów ma polski smak. One sprzedają się w sklepach ethnic food, zaś Niemcy rzadziej je kupują. Największe szanse sprzedaży mają tam nasze dżemy. Niemcy mają jednak wysokie wymagania odnośnie dżemów, tam sprzedają się raczej konfitury. Standardowy dżem ma zawartość owoców 35 proc., a konfitury powinny mieć w granicach 70 proc. Myślę, że jest to też przeszłość polskiego rynku - mówi Zenon Daniłowski.

Jego zdaniem, rynek przetwórstwa owocowego w Niemczech ma bardzo duży potencjał ekspansji. - Na przykładzie dżemów widać, że konsumenci europejscy są bardziej wymagający, ale też mają skłonność więcej płacić, szczególnie za produkty BIO, gdzie jakość jest dobrze wynagradzana - ocenia.

Przeczytaj także:

Zarząd Makaronów nie wyklucza nowego inwestora w spółce

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 895) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 708 196)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH