Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Makaronów: Niemieckie sieci oferują lepsze warunki niż polskie

Sieci handlowe w Niemczech oferują producentom lepsze warunki niż w sieci w Polsce, dlatego warto walczyć o ten rynek. Ponadto, wielu dystrybutorów w Niemczech wyspecjalizowało się w handlu polskimi produktami, i to nie tylko w segmencie ethnic food, czyli sklepach z żywnością poszczególnych krajów, ale także w sklepach szerokiego rynku - mówi prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski.

Prezes Makaronów: Niemieckie sieci oferują lepsze warunki niż polskie

Jego zdaniem, na rynku niemieckim są dwie możliwości sprzedaży produktów. - Jedną z nich jest współpraca z firmą niemiecką, która zna lepiej realia tego rynku niż polski przedsiębiorca. Sprzedaż produktów brandowych na rynku niemieckim, uzależniona jest od dobrego wsparcia miejscowego dystrybutora. Produkty, które sprzedajemy sami to dostawy realizowane tylko do sklepów ethnic food, które handlują żywnością dla Polaków. To jest wąski rynek. Wejście do konsumenta niemieckiego, w mojej ocenie uwarunkowane jest potrzebą korzystania z pośrednictwa dystrybutorów niemieckich - mówi prezes Makaronów Polskich.

- Drugą drogą jest uczestniczenie w różnego rodzaju przetargach na dostawę produktów private label. Sieci oferują tam lepsze warunki niż w Polsce i warto o to walczyć - dodaje.

Niestety, w przypadku takiego produktu jak makaron, w grę wchodzą kwestie kosztów transportu.

- Polski makaron ma słabość - jest logistycznie bardzo drogi, dlatego opłaca nam się dostarczać go na teren Niemiec Wschodnich. Dystrybuowanie makaronu dalej powoduje, że staje się on niekonkurencyjny - ocenia Zenon Daniłowski.

W grupie Makarony Polskie znajdują się także spółki Stoczek i Tenczynek, firmy z segmentu przetwórstwa owoców i warzyw oraz dań gotowych.

- Musimy mieć świadomość, że wiele z tych produktów ma polski smak. One sprzedają się w sklepach ethnic food, zaś Niemcy rzadziej je kupują. Największe szanse sprzedaży mają tam nasze dżemy. Niemcy mają jednak wysokie wymagania odnośnie dżemów, tam sprzedają się raczej konfitury. Standardowy dżem ma zawartość owoców 35 proc., a konfitury powinny mieć w granicach 70 proc. Myślę, że jest to też przeszłość polskiego rynku - mówi Zenon Daniłowski.

Jego zdaniem, rynek przetwórstwa owocowego w Niemczech ma bardzo duży potencjał ekspansji. - Na przykładzie dżemów widać, że konsumenci europejscy są bardziej wymagający, ale też mają skłonność więcej płacić, szczególnie za produkty BIO, gdzie jakość jest dobrze wynagradzana - ocenia.

Przeczytaj także:

Zarząd Makaronów nie wyklucza nowego inwestora w spółce

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Stoczek RSS ALERT    /    Tenczynek RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    Niemcy RSS ALERT    /    eksport żywności RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.31.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.