Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makaronów Polskich: Będziemy istotnie zwiększać eksport na rynkach sąsiednich

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 11-04-2011, 13:54
Prezes Makaronów Polskich: Będziemy istotnie zwiększać eksport na rynkach sąsiednich
Prezes Makaronów Polskich Paweł Nowakowski

Makarony Polskie planują istotny wzrost eksportu, poprzez sprzedaż zarówno markowych produktów, jak i w segmencie private labels. Celem spółki jest, podobnie jak w Polsce, dojście do udziałów rynkowych w poszczególnych krajach na poziomie 10 proc.

- Myślimy o istotnych wzrostach, poprzez sprzedaż zarówno w segmencie private labels, jak i produktów pod naszymi markami. Zależy nam na istotnym udziale, do tego pasuje nasza strategia osiągania co najmniej 10 proc. udziału w rynku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Makaronów Paweł Nowakowski.

- Racjonalne kierunki to kraje sąsiadujące, Europa Środkowo-Wschodnia. Wydaje się, że najbardziej perspektywiczne z punktu widzenia kosztów, budowania dystrybucji, czy łatwości zarządzania sprzedażą są: Czechy, Słowacja, Węgry, Ukraina i kraje nadbałtyckie - dodaje.

Prezes informuje, że spółka jest już obecna na tych rynkach, podobnie jak w Niemczech, gdzie także planowane jest zwiększanie sprzedaży, choć nie tak intensywnie.

- Niemcy to bardzo duży rynek, na którym trzeba przede wszystkim mieć zapewnione moce produkcyjne. Do tej pory nie próbowaliśmy jeszcze tam wchodzić z bardzo dużymi ilościami, bo byliśmy na to za mali. Teraz rozpoczniemy współpracę na rynku niemieckim, pod kątem zwiększenia skali - mówi prezes.

Strategia Makaronów Polskich zakłada budowę podmiotu, który będzie istotnym graczem nie tylko w Polsce, ale też w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Te założenia - aktualne dla rynku polskiego - zamierzamy przekładać na rynki sąsiednie. Ale nie jesteśmy w stanie zarządzać wszystkimi rynkami na raz, jeśli mówimy o wprowadzeniu produktów pod naszymi markami. W private labels jest to zdecydowanie łatwiejsze - mówi Paweł Nowakowski.

Przypomina, że Polska Izba Makaronu stara się o dotację na promocję makaronów na Ukrainie. Jeśli organizacja otrzyma środki, projekt byłby wprowadzony w latach 2012-2014, zaś jego beneficjentami byliby producenci zrzeszeni w Izbie.

Polska Izba Makaronu chce wydać 3 mln euro na promocję polskiego makaronu na Ukrainie

Prezes Makaronów Polskich: Nasze produkty podrożały nawet o 25 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH