Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makaronów Polskich: Chcemy, by 50 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży private labels

  • Autor: PB, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-07-2012, 12:15
Prezes Makaronów Polskich: Chcemy, by 50 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży private labels
Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie

Makarony Polskie chcą pozostać liderem w sprzedaży makaronów pod markami własnymi sieci handlowych, jednocześnie rozwijając ofertę produktów markowych. - Dobra proporcja dla nas to 50 proc. przychodów pozyskiwanych ze sprzedaży private labels i 50 proc. z własnych marek. Zmierzamy do tego wskaźnika i będziemy starali się te proporcje utrzymywać - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Zenon Daniłowski, nowy prezes Makaronów Polskich.

Makarony Polskie większość swojej produkcji sprzedają pod markami własnymi sieci. Czy to jest dobry kierunek?

Dla pewnych produktów, wśród których są i makarony, nieuchronny jest rozwój w kierunku private labels lub dystrybucji poprzez dyskonty i duże hipermarkety. Jest to towar, który ma długi okres przydatności i którego nie kupujemy codziennie. W sposób naturalny pretenduje do dystrybucji w tego rodzaju punktach handlowych.

Tak jest nie tylko w Polsce - we Włoszech niewiele wytwórni ma własne brandy. Pozostałe produkują pod markami sieci. W Polsce oceniamy, że private labels mają 30 proc. udziału w rynku. Wydaje mi się, że te proporcje zmierzają do podziału 50/50 w najbliższych kilku latach. My chcemy pozostać liderem w produkcji private labels w makaronach, jednak chcemy być twardym negocjatorem, który będzie dbał o swoje interesy w zawieranych kontraktach.

Wydaje się, że dobra proporcja dla nas to 50 proc. przychodów pozyskiwanych ze sprzedaży private labels i 50 proc. z własnych marek.
Zmierzamy do tego wskaźnika i będziemy starali się te proporcje utrzymywać.

Jakie są perspektywy rynku private labels w najbliższym czasie?

Kupując taki produkt jak makaron kierujemy się dwoma parametrami: ceną i jakością. W tym segmencie nie ma szczególnego przywiązania do marek.

Dotychczas private labels kojarzony był z marką ekonomiczną, ale coraz częściej dyskonty wprowadzają je w segmentach produktów droższych i o wyższej jakości.

Czytaj także: Prezes Makaronów Polskich nt. nowej strategii firmy i rozwoju sieci dystrybucji

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH