Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makaronów Polskich: Chcemy być drugim silnym producentem makaronu w Polsce

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2014, 09:26
Prezes Makaronów Polskich: Chcemy być drugim silnym producentem makaronu w Polsce
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich

- Z rywalami, a zwłaszcza z liderem branży makaronowej, chcemy się przyjaźnić, bo mamy wspólny interes. Razem walczymy o rozbudowę kategorii makaronów - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.

Prezes Makaronów Polskich przyznaje, że kierowana przez niego firma nie zamierza rywalizować z liderem rynku makaronów, Lubellą, o udziały rynkowe. 

- Działania grupy Maspex w zakresie budowania tej kategorii stanowią dla nas co prawda niejednokrotnie inspirację i wzór do naśladowania, jednak Makarony Polskie nie mogą i nie powinny przystępować do tej nierównej walki. Naszym celem jest natomiast rozwój w kierunku, który wyznacza nam nasza główna marka makaronów Makarony Polskie i próba przejęcia udziałów, które obecnie posiadają bardzo liczni, drobni producenci. Naszą ambicją jest uporządkowanie półki umiejscowionej tuż pod Lubellą - zapewnia Zenon Daniłowski.

Makarony Polskie skupiają się na pracy nad wzmocnieniem swojej pozycji w produktach markowych. - Dlatego w ubiegłym roku rozpoczęliśmy porządkowanie portfela marek w segmencie półki średniej, wprowadziliśmy nową markę Makarony Polskie, sukcesywnie wzmacniamy jej świadomość i już w tym roku będziemy rozwijać jej asortyment, by zaistnieć również w innych niż podstawowy segmentach rynku makaronów - mówi Zenon Daniłowski.

Poza tym spółka intensyfikuje działania eksportowe. Obecne są one skupione na takich rynkach jak: Niemcy, Wielka Brytania, Rosja, Chiny i Azja. - 13 proc. naszej produkcji jest przeznaczone na eksport z czego największy udział mają makarony z pszenicy durum - dodaje prezes.  

Zenon Daniłowski jest przekonany, że spożycie makaronu będzie rosło. Polacy coraz bardziej cenią sobie wygodę, łatwość i szybkość przygotowania posiłków, a dania na bazie makaronu spełniają te kryteria.

- Coraz więcej podróżujemy, kosztujemy kuchni śródziemnomorskiej, gdzie makaron odgrywa dość znaczną rolę - uczymy się zatem owych innowacji i zastosowania makaronu nie tylko zupy ale i drugiego dania. Co więcej gonimy kraje europejskie, gdzie spożycie makaronu to średnio ok. 10 kg na osobę a my spożywamy ich zaledwie ich ok. 5 kg na osobę - podkreśla prezes.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • maj 25-03-2014, 09:44:
Jak Putin, zniszczyć konkurencję, być wielkim i robić układy w MRiRW.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH