Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makaronów Polskich: Chcemy być liderem konsolidacji branży spożywczej

  • Autor: Newseria.pl
  • Data: 11-09-2014, 08:55
Prezes Makaronów Polskich: Chcemy być liderem konsolidacji branży spożywczej
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich

- Makarony Polskie znajdują się w przełomowym punkcie rozwoju - mogą być albo liderem, albo uczestnikiem procesu konsolidacji - uważa prezes spółki Zenon Daniłowski. Jego zdaniem niekoniecznie oznacza to fuzje i przejęcia, grupa producentów może współpracować, np. przy eksporcie. Producent makaronów spodziewa się dobrego drugiego półrocza, m.in. dzięki intensywnej pracy nad wzrostem sprzedaży do Azji - mówi serwisowi Newseria.pl Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.

- W drugim półroczu na wyniki pozytywnie wpływa zazwyczaj wzrost konsumpcji makaronów i ta sprzedaż jest wyższa około 15-20 proc. niż w pierwszym półroczu. Drugim taki istotnym czynnikiem, mam nadzieję, będą nowe rynki, nad którymi pracujemy. W tej chwili bardzo intensywnie pracujemy nad takim kierunkiem, nad którym pewnie większość firm w Polsce pracuje, czyli azjatyckim. Dość dużo już sprzedajemy makaronów do Chin i Wietnamu i mam nadzieję, że będzie się to dynamicznie rozwijało - mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie SA.

Zysk netto w pierwszej połowie 2014 r. wyniósł 1,81 mln zł wobec 0,90 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA wzrósł z 4,23 mln zł w pierwszej połowie 2013 r. do 5,76 mln zł w ostatnim półroczu. Przychody netto ze sprzedaży obniżyły się w tym okresie z 66,13 mln zł do 58,16 mln zł.

- Mieliśmy większe ambicje w zakresie eksportu, ale niestety eksport, który był kierowany na Ukrainę i do Rosji znacznie zredukowaliśmy w pierwszym półroczu. I to na pewno przyniosło ok. 2 mln zł straty na eksporcie - ocenia Daniłowski.

Zdaniem prezesa Makaronów Polskich małych i średnich producentów wyrobów spożywczych czeka nieuchronna konsolidacja. Daniłowski ocenia, że nie musi być ona przeprowadzona na poziomie własnościowym, ale może dotyczyć np. współpracy przy eksporcie. Kierowana przez niego spółka chce do końca roku przedstawić projekt powołania grupy producentów, którzy zwiększyłby siłę negocjacyjną z większymi dostawcami i odbiorcami.

- Widzimy, że następuje silna konsolidacja dystrybucji. Krajowe hurtownie się konsolidują, a my jesteśmy rozproszeni, mamy sprzedaż 50-100-150 mln. Dzisiaj 0,5-1 mld zł to jest przepustka do elity. Jeżeli ktoś nie ma tej sprzedaży, to jest na słabej pozycji negocjacyjnej. Naszym szczęściem jest to, że jesteśmy dzisiaj drugim producentem makaronów i nasza sprzedaż na poziomie 110 mln zł [rocznie] to jest bardzo istotny wolumen, ale tylko w makaronach - tłumaczy Daniłowski.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • azuro 16-09-2014, 13:18:
proponuję posprzątać u siebie w firmie , dopiero potem brać się za takie projekty. leży tradycja , leżą brandy , gdzie jest sorenti , abak , makarony polskie ?
gdzie jeszcze można kupić ?
Panie Daniłowski realnie kim Pan chce to zrobić ? bo w makaronach już nie ma takich "managerów "
  • kl 12-09-2014, 12:06:
akurat - projekt do końca roku, jak Prezesowi pomogą koledzy - towarzysze z PSL,
żeby konsolidować trzeba mieć wiedzę

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH