Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makaronów Polskich nt. nowej strategii firmy i rozwoju sieci dystrybucji

  • Autor: PB, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-07-2012, 10:58
Prezes Makaronów Polskich nt. nowej strategii firmy i rozwoju sieci dystrybucji
Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie

Nowy prezes spółki Makarony Polskie, Zenon Daniłowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl mówi o nowej strategii produktowej firmy. W segmencie makaronów zostanie ona ogłoszona na jesieni, a w segmencie dań gotowych - na przełomie roku 2012 i 2013. Strategia zakłada m.in. nową markę w makaronach oraz zmodernizowanie oferty produktowej Stoczka i Tenczynka. Spółka chce wejść w segment produktów świeżych, co będzie wymagało zbudowania nowej sieci dystrybucji.

Prezesem Makaronów Polskich jest Pan od kilku tygodni. Czy coś Pana zaskoczyło pozytywnie lub negatywnie, po objęciu w firmie tego stanowiska?

Przed objęciem funkcji prezesa byłem przewodniczącym Rady Nadzorczej Makaronów Polskich, ponadto byłem tą osobą, która w roku 1998 nabyła akcje spółki od funduszu inwestycyjnego. Jeśli chodzi o branżę i sprawy firmy, to są one mi generalnie znane.

Po pierwszym miesiącu pracy mogę stwierdzić, że jest konieczność zmiany strategii firmy, głównie w zakresie produktów. Nie wszystkie produkty, ze względu na zmiany kulturowe i zmianę gustów sprzedają się tak dobrze jak kiedyś. Pojawiają się z kolei nowe potrzeby konsumpcyjne, na które chcemy odpowiadać bardziej aktywnie.

Które produkty uważa Pan za nie przyszłościowe?

Do produktów, dla których rynek się kurczy należą np. pasztety w dużych opakowaniach, czy bigos w słoikach. Coraz więcej osób, także mężczyzn, zaczyna zwracać uwagę na dietę. Konsumenci oczekują produktów fit i zdrowych.

Z drugiej strony bardzo dynamicznie rozwija się rynek półproduktów dla nowoczesnych gospodyń, np. odpowiednio przygotowane warzywa, które ułatwią przyrządzenie domowego obiadu. Coraz większym powodzeniem cieszą się także kompozycje sałatek i surówek, które częściej spożywamy w czasie lunchu.

Czy będzie przygotowywana strategia dla firmy?

Tak, ale będzie to strategia produktowa. W październiku zostanie przyjęta strategia w segmencie makaronów, a na początku przyszłego roku, odnośnie dań gotowych.

Czy mógłby Pan powiedzieć coś więcej na temat tej strategii?

Zamierzamy wprowadzić w październiku nową markę makaronów. Będą to makarony produkowane z polskiej pszenicy. W ofercie mamy już markę Sorenti - makaron włoski oraz Abak, który jest makaronem rosołowym. Chcemy wprowadzić makaron, którego jeszcze nie mamy, a który mógłby być serwowany do naszych tradycyjnych zup oraz drugich dań.
Wiele osób w Polsce wyżej sobie ceni makarony produkowane z miękkiej pszenicy. Nasza tradycja kulinarna spowodowała, że te makarony są ciągle dominujące. Marka makaronu, którą zamierzamy wprowadzić, będzie z tego segmentu.
W segmencie dań gotowych będziemy iść w kierunku produktów bardziej nowoczesnych, w tym o krótszym terminie przydatności do spożycia. Mamy tutaj doświadczenie - od 20 lat prowadzę Praską Giełdę Spożywczą, w której ofercie dominują produkty świeże i wiem, jak te produkty lokować na rynku. Jest to rynek bardzo dynamiczny, nowoczesny, przyszłościowy. Na sformułowanie takiej tezy pozwalają też obserwacje rynku niemieckiego i francuskiego. Dlatego myślimy, że jest to dobry kierunek dla nas.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wiesia 20-07-2012, 22:01:
Kupuję wasz makaron ale twierdzę że jego jakośc jest nie stala inna niż ta kupowana miesiąc temu czy to robione jest z innej mąki z innego młyna czy co ,proponuję to zmienić .Pozdrawiam
  • blogkupca.pl 19-07-2012, 20:53:
Prezesie proponuję: jeszcze więcej produkować własnych marek dla jeszcze więcej ilości kolejnych sieci. To droga którą obraliście, a która prowadzi Was na samo dno. Polecam się nad tym zastanowić i włączyć myślenie. Jeśli dysponuje pan takim włącznikiem.
  • emi 19-07-2012, 19:44:
Prezes może może być wizytówką produktów fit i zdrowego odżywiania. zupełnie jak grycanki

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH