Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Makaronów Polskich o eksporcie: Turcja i kraje basenu Morza Śródziemnego stanowią dla nas silną konkurencję

Z rynkiem afrykańskim oraz rynkiem Bliskiego Wschodu wiążemy duże nadzieje, ale w ostatnich dwóch latach sytuacja jest trudna. Turcja i kraje basenu Morza Śródziemnego są bardzo dużymi producentami makaronów, stanowią dla nas silną konkurencję – powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie.

Prezes Makaronów Polskich o eksporcie: Turcja i kraje basenu Morza Śródziemnego stanowią dla nas silną konkurencję
Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie, fot. materiały prasowe

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 12-04-2019, 10:15

Prezes spółki Makarony Polskie weźmie udział w XI Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach (13-15 maja br.). Potwierdził udział w debacie pt. "Rynek spożywczy. Czas konsolidacji". Więcej informacji na http://www.eecpoland.eu/pl/.

Ze swoimi produktami Makarony Polskie wychodzą poza granice Polski. Spółka w głównej mierze eksportuje do krajów ościennych. 

– Makaron ma taką cechę, że jest drogi w logistyce, ponieważ jest objętościowy. W związku z tym, jeśli chodzi o eksport, skupiamy się w głównej mierze na rynkach krajów ościennych. Owszem, eksportujemy także do krajów Afryki i Chin. Ale ten eksport łączy badanie rynku z poszukiwaniem dużego kontrahenta na rynku lokalnym. Kluczem do sukcesu na rynkach krajów trzecich jest nawiązanie dobrych relacji biznesowych z lokalnym partnerem. Jeśli nie jest się globalna firmą, to trudno samodzielnie zawojować rynek. Solidny lokalny partner i szacunek dla lokalnej tradycji biznesowej pozwalają na rozwój. Często trzeba dostosować produkt do miejscowych upodobań kulinarnych: smak, tekstura, opakowanie. To bardzo pomaga w budowaniu pozycji na rynku – tłumaczy Zenon Daniłowski.

Spółka działania eksportowe kieruje również na rynek afrykański i Bliskiego Wschodu.

– Z rynkiem afrykańskim oraz rynkiem Bliskiego Wschodu wiążemy duże nadzieje, ale w ostatnich dwóch latach sytuacja jest trudna. Turcja i kraje basenu Morza Śródziemnego są bardzo dużymi producentami makaronów, stanowią dla nas silną konkurencję. Szczególnie Turcja oferuje makaron, co prawda o niższej jakości niż polskie makarony, ale w dużo niższych cenach, często porównywalnych do cen mąki na polskim rynku. Taką sytuację najprawdopodobniej spowodowała dewaluacja waluty i dotacje do eksportu, a kiedy dołożymy do tego transport, to jest bardzo trudno wygrać z producentami tureckimi. Możemy jedynie konkurować jakością, ale w Afryce liczy się głównie cena – dodaje prezes Makaronów Polskich.

Czytaj więcej w "Strefie Premium": Prezes Makaronów Polskich: Nasza strategia przewiduje mniej inwestycji w technologię, a więcej w produkt (wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    rynek makaronów w Polsce RSS ALERT    /    rynek makaronu w Polsce RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.128.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.