Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makaronów Polskich o startegii eksportowej

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-03-2014, 09:57
Prezes Makaronów Polskich o startegii eksportowej
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich

- Nasza polityka eksportowa zakłada intensyfikację sprzedaży makaronów, produktów mięsno-warzywnych i owocowych min. w Niemczech, krajach Beneluksu, Wielkiej Brytanii i Skandynawii. Głównym rynkiem zbytu makaronów dotychczas była Rosja, Ukraina i Chiny. Z obawami patrzę na rozwój sytuacji na Wschodzie, nasze produkty zaczęły tam drożeć, ponieważ rubel i hrywna tracą na wartości. Za to eksport do Chin rozwija się dobrze - szczególnie Sorenti - nasz brand semolinowy - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.

- Chiny i Chińczycy są zafascynowani wszystkim co jest Europejskie. Produkty polskie min. dżemy i makarony Sorenti zostały zauważone. Obecnie eksport prowadzimy za pośrednictwem kilku dystrybutorów chińskich i europejskich. Nasze produkty trafią do sieci europejskich, które działają na tamtejszym rynku, a także do kilku chińskich sieci w rejonie Kantonu i Hongkongu - mówi Zenon Daniłowski.

Grupa  Makarony Polskie pracuje nad różnymi scenariuszami rozwoju. - Nie wykluczamy inwestycji w Chinach w zakład produkcji makaronu. Chińczycy robią wszystko, by produkować żywność u siebie na miejscu, a nie importować. W związku z tym rozważamy możliwość produkcji podstawowych makaronów takich jak: świderki czy penne. Jednak realizacja takiej inwestycji jest niezwykle skomplikowana. Głównym problemem jest znalezienie partnera, a także dostawcy mąki makaronowej o wysokiej jakości. Jeśli uda się nam pokonać przeciwności to realizacja tego planu nastąpi w 2015 roku - zapewnia prezes.

Strategia rozwoju na Ukrainie jest bardzo szeroka i ambitna. - Bierzemy udział w dotowanym przez UE wieloletnim programie rozwoju sprzedaży makaronów unijnych. Z tego programu mamy środki na promocję makaronów i budowę świadomości jakości europejskich produktów. Ten program daje nam duże możliwości pozyskania nowych kontraktów. Liczę, że w ciągu kilku miesięcy sytuacja na Ukrainie się ustabilizuje i wszystko wróci do normy. Ludzie muszą jeść i liczymy, że przyczółki które tam już zdobyliśmy będą premiowały. Obecnie rynek ukraiński nie stanowi dla nas problemu, jest raczej wyzwaniem - przyznaje Zenon Daniłowski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • karolp@wp.pl 04-04-2014, 11:13:
Panowie z Agrotechniki nie wiedzą że podstawą dobrego makaronu jest własny młyn ,który zapewni świeżą i stabilnej jakości mąkę od tego zacznijcie bo teraz to jest badziewie, co kupie Wasz makaron to inaczej się gotuje
  • b 02-04-2014, 20:06:
Eksport i dywersyfikacja to dobra strategia ale czy bedzie wykonalna?
  • kofik 25-03-2014, 14:10:
a nie lepiej postawić w Pekinie takie baraki jak w Ząbkach i otowrzyć oddział Agrotechniki?
a może Chińczycy wstąpią do PSL-u?

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH