Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makaronów Polskich: Planujemy przejęcia, ale nie za wszelką cenę

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 31-08-2011, 15:40
Prezes Makaronów Polskich: Planujemy przejęcia, ale nie za wszelką cenę

Makarony Polskie nie wykluczają, że w tym roku poinformują o przejęciu. - Prowadzimy wiele rozmów, jednak nie chcemy robić przejęcia za wszelką cenę - mówi prezes Makaronów Polskich Paweł Nowakowski. I dodaje, że spółka nadal bierze pod uwagę możliwość połączenia z Mispolem.

- Nie wykluczamy w przyszłości połączenia z Mispolem. Najpierw jednak muszą się wyklarować sprawy z przeszłości, potem możemy usiąść do rozmów od nowa - mówi Paweł Nowakowski.

- Synergie uzasadniają takie połączenie. Mispol i Makarony Polskie mają wiele wspólnego - dodaje.

Przypomnijmy, że pod koniec grudnia ubiegłego roku Makarony Polskie i Mispol zawarły umowę w sprawie połączenia. W wyniku transakcji miał powstać duży podmiot o przychodach przekraczających 800 mln zł. Jednak w maju spółki zrezygnowały z planów połączenia. Żadna ze stron nie ma roszczeń względem drugiej strony z tytułu dotychczasowego sposobu wykonywania umowy pierwotnej.

Makarony Polskie nie wykluczają przejęcia jeszcze w tym roku, ale nie za wszelką cenę.

- Na przykład Tenczynek kupiliśmy za 3,1 mln zł i ta cena wydawała nam się atrakcyjna - wprowadzamy produkty, które mogą przynieść nam 10 mln zł przychodów. Natomiast początkowa cena 12 mln zł wydawała nam się za wysoka. Dlatego wolimy poczekać. Jeśli więc rozmowy nie zakończą się w tym półroczu, to prawdopodobnie w przyszłym - mówi Paweł Nowakowski.

Jego zdaniem, rynek makaronów konsoliduje się, jednak w tym segmencie bardzo mało jest firm wartych przejęcia.

Jak przypomina prezes Makaronów Polskich, według danych GUS, w ubiegłym roku rynek makaronów skurczył się o 2,4 proc. Jego zdaniem, stało się tak kosztem mniejszych firm.

- Według naszych informacji, produkcja w firmach zatrudniających powyżej 50 osób rosła w ubiegłym roku o kilkanaście procent. Podobna tendencja jest także w tym roku. Świadczy to o tym, że mniejsze firmy notują spadki sprzedaży lub nawet wypadają z rynku - mówi Paweł Nowakowski.

- Na tym rynku mało jest podmiotów, które warto byłoby przyłączyć do grupy, ze względu na często przestarzały majątek. Dlatego bardziej prawdopodobne jest, że konsolidacja rynku będzie postępować poprzez wypadanie mniejszych producentów niż poprzez akwizycje - ocenia.

Dodaje także, że w pierwszym półroczu rosła głównie sprzedaż makaronów pod markami prywatnymi sieci handlowych.

- Rynek private labels rośnie, kosztem produktów markowych. Stąd spadek udziału produktów markowych w naszej sprzedaży - tłumaczy Paweł Nowakowski.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Igor 16-09-2011, 20:55:
TO PRAWDA - MISPOL już wyleciał z DELIKATESÓW w Warszawie M&L , kolejne miejsca to REAL i MAKRO, NETTO i KAUFLAND nie chcą słyszeć nic o MISPOLU pod względem pet food, następnie podziękuje MISPOLOWI w jakiejś części BIEDRONKA.
Makarony Polskie powinny zdecydowanie poczekać aż Agrowita bardziej pociagnie w dół cały MISPOL... bo tego już ludzie jeść nie chcą ja dostałem MEGA SRACZKI po ich sosie pieczarkowym!!!!!
  • Radek 16-09-2011, 07:18:
Panie Pawle - POCZEKAJCIE - w Mispolu jest wielki bałagan!! będa mieli nóż na gardle na poczatku drugiego kwartału 2012!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.