Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makaronów Polskich: W drugim półroczu chcemy osiągnąć 3 proc. rentowności netto

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2012, 10:33

- Oczekujemy, że w wyniku wszystkich prowadzonych działań, w drugiej połowie 2012 r. osiągniemy rentowność EBITDA na poziomie 10 proc. i rentowność netto na poziomie 3 proc. - mówi Paweł Nowakowski.

Spółka w pierwszym kwartale tego roku osiągnęła rentowność, która wyniosła 0,2 proc., wobec minus 2 proc. rok wcześniej.

Jak mówi Paweł Nowakowski, poza restrukturyzacją, firma koncentruje się m.in. na usprawnianiu zabezpieczania kosztów surowców
i wdrażania zmian cen produktów, co jest kluczowe dla stabilności marży brutto w przyszłości.

W pierwszym kw. 2012 r. grupa Makarony Polskie odnotowała zysk netto w wysokości 82 tys. zł.

W tym samym okresie ubiegłego roku strata grupy wyniosła ponad 1 mln zł. Zysk w pierwszym kwartale 2012 r. oznacza również odzyskanie rentowności po zakończonym stratą 2011 r.

Na poprawę wyników grupy Makarony Polskie w pierwszym kwartale 2012 r. miało wpływ m.in. urentownienie wszystkich kontraktów i ograniczenie kosztów stałych grupy.

Przychody grupy Makarony Polskie w pierwszym kwartale 2012 r. wyniosły 32,9 mln zł, czyli były o 35,4 proc. mniejsze niż w pierwszym kwartale 2011 r. Spadek przychodów - w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku wynika ze zrealizowanych w pierwszym kwartale 2011 r. jednorazowych transakcji sprzedaży jęczmienia (17 mln zł przychodów) oraz przesunięcia przetargów na kontrakty z ARR (3,3 mln zł przychodów).

Przychody ze sprzedaży produktów grupy Makarony Polskie wyniosły w pierwszym kwartale 2012 r. 32,6 mln zł, czyli o 2,4 proc. mniej niż w tym samym okresie 2011 r. Wzrosła sprzedaż makaronu (o 0,5 proc.) i dżemu (o 29,9 proc.). W porównaniu do pierwszego kwartału 2011 r. spadła sprzedaż dań gotowych, głównie ze względu na realizowaną w tym okresie ub. r. sprzedaż do ARR.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w 2012 r. priorytetem dla grupy Makarony Polskie jest poprawa rentowności, nawet kosztem niższych niż przed rokiem przychodów.

W celu dalszej poprawy rentowności, w kolejnych kwartałach Grupa Makarony Polskie będzie koncentrować się m.in. na dalszym obniżaniu kosztów administracji, sprzedaży i produkcji (w tym koncentracja produkcji makaronu i likwidacja jednego zakładu produkcyjnego). Uproszczona zostanie też organizacja Grupy - planowane jest połączenie spółki Makarony Polskie ze spółką zależną Stoczek Sp. z o.o.

Przeczytaj także:

Prezes Makaronów Polskich: Spodziewamy się dalszej poprawy wyników w drugim półroczu

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.