Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makaronów Polskich: Za 3 lata marki własne sieci mogą stanowić 50 proc. rynku makaronów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 20-03-2012, 15:10
Prezes Makaronów Polskich: Za 3 lata marki własne sieci mogą stanowić 50 proc. rynku makaronów
Makarony Polskie, którego prezesem jest Paweł Nowakowski, posiada 20,4 proc. udziału w rynku makaronów w Polsce

Spółka Makarony Polskie ocenia, że w ciągu 3-5 lat sprzedaż makaronów pod markami własnymi sieci handlowych będzie stanowić 50 proc. całego rynku makaronów w Polsce. Obecnie, według danych firmy Nielsen, na które powołuje się spółka, udział ten ilościowo wynosi niemal 41 proc.

- Uważam, że zmierzamy do 50 proc. udziału private labels w rynku detalicznym makaronów. Powinniśmy osiągnąć ten poziom ciągu 3-5 lat - mówi Paweł Nowakowski.

Makarony Polskie posiadają w sumie 20,4 proc. udziału w rynku makaronów w Polsce, w tym 4,6 proc. udziału poprzez marki spółki oraz 15,8 proc. poprzez private labels. Pozostali producenci marek własnych stanowią 24,8 proc. rynku makaronów w Polsce, biorąc pod uwagę wolumen sprzedaży.

W okresie od lutego 2011 roku do stycznia 2012 roku rynek makaronów spadł ilościowo o 1,7 proc., do 143,3 tys. ton, natomiast wartościowo wzrósł o 3,5 proc., do 842,8 mln zł. Polacy średnio konsumują w ciągu roku 4,6 kg makaronu - podała spółka za firmą Nielsen.

Spółka ocenia, że ceny zbóż są stabilne i powinny takie pozostać w najbliższym czasie, jednak nie można wykluczyć kolejnych wahań. - Bardzo wysoki wzrost konsumpcji zbóż w stosunku do światowych zdolności przechowalniczych sprzyja spekulacjom. Musimy być przygotowani na możliwość wzrostu cen - mówi prezes Makaronów Polskich.

Gwałtowne wahania cen zbóż sprawiły spółce wiele kłopotów w 2011 roku. Jak szacuje firma, cena mąki wzrosła na przestrzeni półtora roku o około 70 proc., cena mięsa wieprzowego, wykorzystywanego do produkcji dań gotowych wzrosła o 60 proc., a cena truskawek - podstawowych owoców wykorzystywanych w grupie - o 65 proc.

Prezes zauważa, ze wzrosła także cena jaj, które wartościowo stanowią około 10 proc. kosztów w zakupie surowca do produkcji makaronu.
- Cena jaj to kwestia zrealizowania inwestycji przez hodowców kur niosek. Wydaje nam się, że druga połowa roku przyniesie rozwiązanie problemu wysokich cen, choć jaja raczej nie stanieją do poziomu sprzed roku - mówi Paweł Nowakowski.

- Ceny jajek zazwyczaj rosły przed Świętami Wielkanocnymi, nawet wówczas, kiedy nie występował problem wymiany klatek dla kur niosek. Po świętach jaja zwykle tanieją - dodaje.

Jak podał Bank BGŻ (na podstawie danych MRiRW) średnia cena sprzedaży jaj z zakładów pakowania w drugim tygodniu marca (5-11.03) wyniosła 5,56 PLN/10 szt. Była ona o 63 proc. wyższa niż w ostatnim tygodniu stycznia, kiedy wynosiła 3,41 PLN/10 szt. W tym samym czasie cena jaj do przetwórstwa wzrosła o 76 proc.

Przeczytaj także:

Ceny surowców powinny być stabilne - wywiad z prezesem Makaronów Polskich Pawłem Nowakowskim

Makarony Polskie liczą na 3-proc. rentowności netto w drugim półroczu

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH