REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Makaronów: Rynek makaronu w Polsce będzie rósł, ale powoli

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 24-06-2013, 16:03
Prezes Makaronów: Rynek makaronu w Polsce będzie rósł, ale powoli
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich. Fot. MP

Obecne spożycie makaronu w Polsce wynosi 4,8 kg na osobę i jest bardzo niskie, w porównaniu z krajach UE a nawet Europy Wschodniej. Jednak w ciągu najbliższych 5 lat spożycie może wzrosnąć o 1 kg na osobę, a rynek - wolumenowo - z obecnych 150 tys. ton rocznie, do około 180 tys. ton rocznie - ocenia Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.

REKLAMA

Jak przypomina prezes makaronowej firmy, spożycie makaronu na Ukrainie wynosi ono ponad 6 kg na osobę.

- Aby zdecydowanie wzrosło spożycie makaronu w naszym kraju nie możemy ograniczać się tylko do zup, jak to ma miejsce obecnie, ale pasta musi pojawić się jako przystawka i drugie danie. Dlatego dużą szansę wzrostu upatruję w popularyzacji w naszym kraju kuchni śródziemnomorskiej, co w sposób naturalny pociągnie za sobą zwiększenie spożycia makaronów - mówi Zenon Daniłowski.

- Uważam, że wzrośnie przede wszystkim ilość spożywanego makaronu z semoliny, czyli z pszenicy durum oraz makaronów ekskluzywnych np. pappardelle czy też cannelloni. Spodziewam się wzrostu segmentu wyższego jakościowo, ale nie przewiduję oszałamiającego przyrostu. Obserwuję rynek makaronu od 15 lat, od kiedy jestem w branży. Zawsze oczekiwaliśmy wzrostu, chcąc dogonić Niemcy. Wydaje mi się jednak, że w Polsce mamy wiele zamienników i mocne tradycje kulinarne, których nie da się w przeciągu 5 lat radykalnie zmienić - dodaje.

Jego zdaniem, w przeciągu 5 lat spożycie makaronu w naszym kraju wzrośnie o 1 kg na osobę, czyli z obecnych 150 tys. ton rocznie, do około 180 tys. ton rocznie.

- Nie oczekujmy, ze Polska będzie drugimi Włochami. Mamy własną tradycyjną kuchnię z różnorodnymi daniami, do których makaron nie pasuje. Konkurencją dla makaronów obecnie jest nie tylko ryż, chleb i ziemniak, ale też coraz popularniejsze kasze - podkreśla Zenon Daniłowski.

Poza tym, zainteresowanie konsumentów makaronami będzie zależało także od cen. - Zboże, zwłaszcza pszenica, bardzo podrożały w ostatnich latach - zauważa prezes Makaronów Polskich.

Przeczytaj także:

Zarząd Makaronów nie wyklucza nowego inwestora w spółce

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 990) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 706 548)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH