Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Makaronów: Rynek makaronu w Polsce będzie rósł, ale powoli

Obecne spożycie makaronu w Polsce wynosi 4,8 kg na osobę i jest bardzo niskie, w porównaniu z krajach UE a nawet Europy Wschodniej. Jednak w ciągu najbliższych 5 lat spożycie może wzrosnąć o 1 kg na osobę, a rynek - wolumenowo - z obecnych 150 tys. ton rocznie, do około 180 tys. ton rocznie - ocenia Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.

Prezes Makaronów: Rynek makaronu w Polsce będzie rósł, ale powoli
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich. Fot. MP

Jak przypomina prezes makaronowej firmy, spożycie makaronu na Ukrainie wynosi ono ponad 6 kg na osobę.

- Aby zdecydowanie wzrosło spożycie makaronu w naszym kraju nie możemy ograniczać się tylko do zup, jak to ma miejsce obecnie, ale pasta musi pojawić się jako przystawka i drugie danie. Dlatego dużą szansę wzrostu upatruję w popularyzacji w naszym kraju kuchni śródziemnomorskiej, co w sposób naturalny pociągnie za sobą zwiększenie spożycia makaronów - mówi Zenon Daniłowski.

- Uważam, że wzrośnie przede wszystkim ilość spożywanego makaronu z semoliny, czyli z pszenicy durum oraz makaronów ekskluzywnych np. pappardelle czy też cannelloni. Spodziewam się wzrostu segmentu wyższego jakościowo, ale nie przewiduję oszałamiającego przyrostu. Obserwuję rynek makaronu od 15 lat, od kiedy jestem w branży. Zawsze oczekiwaliśmy wzrostu, chcąc dogonić Niemcy. Wydaje mi się jednak, że w Polsce mamy wiele zamienników i mocne tradycje kulinarne, których nie da się w przeciągu 5 lat radykalnie zmienić - dodaje.

Jego zdaniem, w przeciągu 5 lat spożycie makaronu w naszym kraju wzrośnie o 1 kg na osobę, czyli z obecnych 150 tys. ton rocznie, do około 180 tys. ton rocznie.

- Nie oczekujmy, ze Polska będzie drugimi Włochami. Mamy własną tradycyjną kuchnię z różnorodnymi daniami, do których makaron nie pasuje. Konkurencją dla makaronów obecnie jest nie tylko ryż, chleb i ziemniak, ale też coraz popularniejsze kasze - podkreśla Zenon Daniłowski.

Poza tym, zainteresowanie konsumentów makaronami będzie zależało także od cen. - Zboże, zwłaszcza pszenica, bardzo podrożały w ostatnich latach - zauważa prezes Makaronów Polskich.

Przeczytaj także:

Zarząd Makaronów nie wyklucza nowego inwestora w spółce

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.31.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.