Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex: Wejście nowych graczy na rynek makaronów może być bardzo pozytywne

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-12-2014, 13:42
Prezes Maspeksu: Rynek makaronów ma przestrzeń na około 60-proc. wzrost
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex

- Obecnie konsumpcja makaronów w Polsce wynosi około 5 kg per capita, a porównując np. do rynku niemieckiego, gdzie ta konsumpcja zbliża się do 9 kg/os., to mamy jeszcze przestrzeń na około 60-proc. wzrost - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Grupy Maspex Wadowice.

Kategoria makaronów, w której liderem jest Lubella wciąż rośnie i wydaje się być bardzo perspektywiczną...

Też tak uważam, a co więcej wierzyliśmy w to kilka lat temu decydując się na zakup firmy Lubella, wtedy, kiedy inni gracze rynkowi nie dostrzegali jeszcze potencjału segmentu makaronów w Polsce.

Obecnie konsumpcja makaronów w Polsce wynosi około 5 kg per capita, a porównując np. do rynku niemieckiego, gdzie ta konsumpcja zbliża się do 9 kg/os., to mamy jeszcze przestrzeń na około 60-proc. wzrost. Jeśli chociaż raz w tygodniu Polacy zastąpią w głównym daniu obiadowym ziemniaki makaronem, to ogólna sprzedaż mocno wzrośnie. Skorzystaliby na tym wszyscy rynkowi gracze.

Jeśli w umiejętny sposób będziemy budowali kulturę konsumpcji makaronów, zyskają na tym wszystkie firmy. Pomagają nam w tym różne trendy, jak np. moda na spędzanie urlopu w krajach śródziemnomorskich czy popularność restauracji typu "pasta".

Makaron to bardzo dobry, wygodny produkt - typu convenience, którego przygotowanie zajmuje zaledwie kilka minut, a po dodaniu sosu powstaje pełnowartościowe, bardzo smaczne danie obiadowe. Dodatkowo - dzięki promocji produktów z pełnego ziarna - Lubella Pełne Ziarno - makaron stał się także symbolem zbilansowanej diety.

Czy innowacje, takie jak makarony kolorowe, czy pełnoziarniste, mają duży wpływ na rozwój rynku?

Oczywiście, że tak. Makarony Lubella Pełne Ziarno to bardzo ciekawe uzupełnienie naszej oferty rynkowej, które dedykujemy świadomym konsumentom dbającym o zdrowie i figurę. A takich osób jest coraz więcej.

Dzięki wprowadzeniu na rynek oferty makaronów pełnoziarnistych Lubella stworzyła nową subkategorię - zupełnie od podstaw. Obecnie wielu producentów ma w swojej ofercie tego typu produkty. Chcielibyśmy, żeby kiedyś inni gracze rynkowi także pokazali nam jakiś inny, ożywczy kierunek rozwoju tego segmentu.

Rynek makaronów rośnie i wiele firm upatruje w nim szansę na dobry biznes...

Takie jest prawo rynku, który jest otwarty dla wszystkich. Nie mamy wpływu na decyzje inwestycyjne innych firm - staramy się jak najlepiej rozwijać swój własny biznes.

Poza tym wejście nowych graczy na rynek może być bardzo pozytywne - o ile nie chcą oni wchodzić w niskiej jakości produkty. Nowy uczestnik rynku może mieć świeże pomysły na rozwój całej kategorii, prowadzić aktywnie działania marketingowe, w wyniku czego będzie promował swoją markę, ale także w ogóle konsumpcję makaronów. A warto zaznaczyć, że przez wiele lat to właśnie Lubella dźwigała ciężar promocji tej kategorii - 95 proc. wydatków na reklamy makaronu wynikała właśnie z działań dla tej marki!

Cały wywiad z Krzysztof Pawiński, prezesem zarządu Grupy Maspex Wadowice dostępny jest w najnwoszym wydaniu magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH