Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Maspeksu: Spożycie makaronu będzie rosło

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 09-07-2013, 10:33
Prezes Maspeksu: Spożycie makaronu będzie rosło
Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex, do której należy producent makaronów Lubella. Fot. PTWP

- Spożycie makaronów lekko rośnie i myślę, że taki trend się utrzyma. Nie marzymy co prawda o poziomie ok. 22 kg makaronu na osobę, bo tyle rocznie spożywają go Włosi, ale mamy nadzieję dogonić Niemców, którzy jedzą 7-8 kg rocznie na osobę - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Maspeksu Krzysztof Pawiński.

Czy Polacy chętnie sięgają po makaron?

Polacy zdecydowanie więcej podróżują, niż kiedyś i dzięki temu mają możliwość poznania kuchni innych krajów, w tym doskonałej kuchni śródziemnomorskiej, gdzie króluje makaron. Po powrocie eksperymentują w swoich kuchniach z potrawami z tamtego regionu. Zresztą już prawie w każdej restauracji mamy co najmniej kilka propozycji w dziale „Dania makaronowe". Bardzo ważnym czynnikiem jest wygoda, łatwość i szybkość przygotowania posiłków na bazie makaronów oraz możliwość ich kreatywnego tworzenia, co jest również istotne.

Firmy powinny sobie uświadomić, że problemem dla producenta nie jest jego konkurent, a spadek rynku. Dlatego od aktywności wszystkich jego uczestników w dużym stopniu zależy, jak będzie się on kształtował - czy będzie spadał, czy się rozwijał. Mamy wspólny cel - wszyscy prowadzimy walkę, by makaron stał się istotnym składnikiem głównego dania, aby zepchnął z talerza choć raz w tygodniu ziemniaki. Jeśli tak by się stało, każdy z nas musiałby wybudować nowy zakład by nadążyć za zapotrzebowaniem.

Kiedy możemy osiągnąć poziom spożycia, jaki jest w Niemczach?

To jeszcze kwestia dobrych kilku lat, by zobaczyć istotnie zwiększenie spożycia per capita. Trendy żywieniowe ewoluują, ale nie będzie tu rewolucji. Zresztą w branży spożywczej nikt nie oczekuje rewolucyjnych zmian, które zmiotą jeden produkt i postawią w jego miejsce inny. To nie jest IT.

Jakie przeszkody widzi Pan w popularyzacji makaronu w Polsce?

Dużym problemem jest to, że mając 30 proc. udziałów w rynku, odpowiadamy za 90 proc. wydatków reklamowych. Uważamy, że tak nie powinno być, ponieważ jedna firma nie udźwignie odpowiedzialności za budowę całej kategorii. Dlatego każdy z producentów powinien odpowiednio do swojej pozycji rynkowej, ponosić wydatki na promocję makaronów - na ich popularyzację i zachęcanie konsumentów do ich spożywania. Tymczasem obecnie cały ciężar wydatków reklamowych jest przełożonych na Lubellę. Mam nadzieję, że pozostali producenci się obudzą i rozpoczną działania promocyjne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH