Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Maspeksu: Spożycie makaronu będzie rosło

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 09-07-2013, 10:33
Prezes Maspeksu: Spożycie makaronu będzie rosło
Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex, do której należy producent makaronów Lubella. Fot. PTWP

- Spożycie makaronów lekko rośnie i myślę, że taki trend się utrzyma. Nie marzymy co prawda o poziomie ok. 22 kg makaronu na osobę, bo tyle rocznie spożywają go Włosi, ale mamy nadzieję dogonić Niemców, którzy jedzą 7-8 kg rocznie na osobę - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Maspeksu Krzysztof Pawiński.

Czy Polacy chętnie sięgają po makaron?

Polacy zdecydowanie więcej podróżują, niż kiedyś i dzięki temu mają możliwość poznania kuchni innych krajów, w tym doskonałej kuchni śródziemnomorskiej, gdzie króluje makaron. Po powrocie eksperymentują w swoich kuchniach z potrawami z tamtego regionu. Zresztą już prawie w każdej restauracji mamy co najmniej kilka propozycji w dziale „Dania makaronowe". Bardzo ważnym czynnikiem jest wygoda, łatwość i szybkość przygotowania posiłków na bazie makaronów oraz możliwość ich kreatywnego tworzenia, co jest również istotne.

Firmy powinny sobie uświadomić, że problemem dla producenta nie jest jego konkurent, a spadek rynku. Dlatego od aktywności wszystkich jego uczestników w dużym stopniu zależy, jak będzie się on kształtował - czy będzie spadał, czy się rozwijał. Mamy wspólny cel - wszyscy prowadzimy walkę, by makaron stał się istotnym składnikiem głównego dania, aby zepchnął z talerza choć raz w tygodniu ziemniaki. Jeśli tak by się stało, każdy z nas musiałby wybudować nowy zakład by nadążyć za zapotrzebowaniem.

Kiedy możemy osiągnąć poziom spożycia, jaki jest w Niemczach?

To jeszcze kwestia dobrych kilku lat, by zobaczyć istotnie zwiększenie spożycia per capita. Trendy żywieniowe ewoluują, ale nie będzie tu rewolucji. Zresztą w branży spożywczej nikt nie oczekuje rewolucyjnych zmian, które zmiotą jeden produkt i postawią w jego miejsce inny. To nie jest IT.

Jakie przeszkody widzi Pan w popularyzacji makaronu w Polsce?

Dużym problemem jest to, że mając 30 proc. udziałów w rynku, odpowiadamy za 90 proc. wydatków reklamowych. Uważamy, że tak nie powinno być, ponieważ jedna firma nie udźwignie odpowiedzialności za budowę całej kategorii. Dlatego każdy z producentów powinien odpowiednio do swojej pozycji rynkowej, ponosić wydatki na promocję makaronów - na ich popularyzację i zachęcanie konsumentów do ich spożywania. Tymczasem obecnie cały ciężar wydatków reklamowych jest przełożonych na Lubellę. Mam nadzieję, że pozostali producenci się obudzą i rozpoczną działania promocyjne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH