Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Maspeksu: Wkrótce producenci makaronów będą musieli budować nowe fabryki

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-12-2011, 12:10
Prezes Maspeksu: Wkrótce producenci makaronów będą musieli budować nowe fabryki
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice

Wystarczy, że raz w tygodniu makarony staną się pełnoprawnym elementem głównego posiłku Polaków, a wszyscy producenci będą musieli stawiać nowe fabryki - mówi Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jak tłumaczy prezes Maspeksu, to kiedy producenci makaronów ruszą z tymi potężnymi inwestycjami, w dużej mierze zależy od ich samych, od tego ile są skłonni wydać na promocję swoich marek, a co za tym idzie na kształtowanie nawyków konsumenckich.

- Boli nas bardzo, że od kilku lat ponad 90 proc. wszystkich wydatków reklamowych przypada na markę Lubella. Uczestnik rynku, który ma 27 proc. udziałów w rynku nie jest w stanie unieść całej odpowiedzialności za budowę całej kategorii. Te wydatki powinny się rozłożyć również na firmy kontrolujące pozostałą część rynku. Bez zbiorowego wysiłku wszystkich producentów, ten proces będzie trwał zdecydowanie dłużej - komentuje Krzysztof Pawiński.

Jego zdaniem branża idzie w dobrym kierunku, ale jest jeszcze sporo do zrobienia. - Polacy zdecydowanie więcej podróżują, niż kiedyś i dzięki temu mają możliwość poznania kuchni innych krajów, w tym śródziemnomorskiej w której królują makarony. Wzrost liczby restauracji włoskich też świadczy o popularności tej grupy produktów. Oceniamy, że rynek makaronów powinien się rozwijać, ponieważ konsumenci będą poszukiwać pomysłów na szybkie, smaczne dania i coraz częściej będą eksperymentować w kuchni. A takie możliwości daje właśnie kategoria makaronowa. Oczywiście jest to powolny proces, ale stały - bo ta kategoria wciąż rośnie - podsumowuje prezes Maspeksu.

Wkrótce na łamach serwisu portalspozywczy.pl ukażą się kolejne części wywiadu z prezesem Krzysztofem Pawińskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • piktokracja 10-01-2012, 15:57:
Spożywka bez reklamy wiele traci. Zawsze!
Można mieć złudzenia, można inwestować w domy dla swoich dzieci, ale można wyciągnąć więcej z tego rynku właśnie przez kapitalnie zaprojektowaną i zrealizowaną kampanię reklamową.
  • kuku 23-12-2011, 16:27:
Nie do końca się zgadzam. Są pewne kategorie w których reklama nic nie daje- np ryż czy właśnie makarony. Ich reklama to wspieranie całej kategorii, w tym konkurentów. Z punktu widzenia Lubelli to zmarnowane pieniądze.
  • piktokracja 23-12-2011, 12:41:
Niezwykle święte słowa.
Patrząc na barnding tej półki spożywczej, mamy nieodparte poczucie wedrowanie po pustyni.
Lubella jest dla konkurencji jak statek kosmitów. Nie jesteśmy w stanie do niego dotrzeć - okiem, uchem, nosem, słowem. Jest nieuchwytny. A nie trzeba wiele inwestycji, by zmienić paczkę makaronów w markę.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH