REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sławomir Kamiński, prezes firmy Melvit: Chcemy być w obu kanałach handlu oraz w segmencie marek własnych

  • Autor: PB, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2014, 11:18
Prezes Melvit: Spodziewamy się dalszego rozwoju rynku private labels
Nowy zakład firmy Melvit, fot. Melvit

Producent mąki i płatków Melvit stawia zarówno na sprzedaż w kanale handlu tradycyjnego, jak i nowoczesnego. Jak ocenia Sławomir Kamiński, prezes firmy Melvit, spółka nie będzie zaniedbywać rynku private labels, który w Polsce powinien wciąż dynamicznie się rozwijać.

REKLAMA

Jak informuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Sławomir Kamiński, obecnie sprzedaż spółki dokonuje się zarówno w kanale handlu tradycyjnego, jak i nowoczesnego, przy czym sprzedaż ta rozkłada się po 50 proc. w obu kanałach. - Bardzo mocny nacisk kładziemy na rynek tradycyjny, bo uważamy, że w Polsce ten rynek jeszcze przez długie lata pozostanie rynkiem atrakcyjnym. Według nas nie dojdzie do takiej sytuacji, jak w Czechach czy na Słowacji, gdzie ten rynek przestał istnieć - mówi Sławomir Kamiński.

Zastrzega, że pod pojęciem handel tradycyjny rozumie sklepy funkcjonujące w ramach sieci, w tym franczyzowych oraz sklepy osiedlowe. - Współpracujemy z większością tych dystrybutorów. Z jednej strony naszymi odbiorcami są sieci nowoczesne, dla których jesteśmy znaczącym dostawcą i producentem marek własnych, z drugiej strony, placówki handlu tradycyjnego, np. należące do struktur Eurocash i innych operatorów - tłumaczy.

Marki własne stanowią na dziś około 30 proc. sprzedaży firmy Melvit, jednak skala różni się, w zależności od odbiorców. - Są odbiorcy, dla których produkujemy nawet około 70 pozycji w markach własnych. Na tym rynku chcemy się specjalizować bardzo mocno w segmencie płatków owsianych, zbożowych i różnego rodzaju mieszanek. Obecnie, dostarczamy pod markami własnymi kasze jęczmienne, gryczane, płatki owsiane, ryż, jednym słowem, cały nasz asortyment. Współpracujemy także z głównymi graczami w Polsce jeśli chodzi o dyskonty - wymienia Sławomir Kamiński.
Jak podkreśla prezes Melvit, spółka jest bardzo zadowolona ze współpracy z dyskontami, która układa się wzorowo.

- Są to klienci bardzo wymagający, ale my jesteśmy firmą, która wychodzi naprzeciw odbiorcom. Staramy się być partnerem nie tylko pod względem dostawy produktów, ale też rozmawiamy o nowych produktach, podpowiadamy, proponujemy różnego rodzaju rozwiązania, np. w kwestii opakowań. Myślę, że także nasi odbiorcy również chwalą sobie współpracę z nami - ocenia nasz rozmówca.
Jego zdaniem, segment marek własnych wciąż będzie rósł.

- W ostatnich 10 latach nastąpił dynamiczny rozwój marek własnych i niektórzy sądzili, że teraz on wyhamuje, ale według nas marki własne będą nadal się rozwijały. Oceniamy nawet, że ten rozwój może jeszcze przyspieszyć. Proszę zauważyć, że 5 lat temu marki własne były dostępne tylko u kilku głównych odbiorców, a dziś nawet polskie firmy franczyzowe przysyłają nam zapytania o marki własne. Widać, że rynek rozwija się i będzie się rozwijał - mówi Sławomir Kamiński.

- Jednocześnie widzimy, że coraz większa waga przywiązywana jest do jakości. To nas cieszy, bo w przeszłości zdarzało się, że przegrywaliśmy przetargi ze względu na to, że chcieliśmy utrzymać wysoką jakość naszych produktów. Obecnie sytuacja się zmieniła. Ważnym czynnikiem stała się wysoka jakość produktów - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH