Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sławomir Kamiński, prezes firmy Melvit: Chcemy być w obu kanałach handlu oraz w segmencie marek własnych

  • Autor: PB, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2014, 11:18
Prezes Melvit: Spodziewamy się dalszego rozwoju rynku private labels
Nowy zakład firmy Melvit, fot. Melvit

Producent mąki i płatków Melvit stawia zarówno na sprzedaż w kanale handlu tradycyjnego, jak i nowoczesnego. Jak ocenia Sławomir Kamiński, prezes firmy Melvit, spółka nie będzie zaniedbywać rynku private labels, który w Polsce powinien wciąż dynamicznie się rozwijać.

Jak informuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Sławomir Kamiński, obecnie sprzedaż spółki dokonuje się zarówno w kanale handlu tradycyjnego, jak i nowoczesnego, przy czym sprzedaż ta rozkłada się po 50 proc. w obu kanałach. - Bardzo mocny nacisk kładziemy na rynek tradycyjny, bo uważamy, że w Polsce ten rynek jeszcze przez długie lata pozostanie rynkiem atrakcyjnym. Według nas nie dojdzie do takiej sytuacji, jak w Czechach czy na Słowacji, gdzie ten rynek przestał istnieć - mówi Sławomir Kamiński.

Zastrzega, że pod pojęciem handel tradycyjny rozumie sklepy funkcjonujące w ramach sieci, w tym franczyzowych oraz sklepy osiedlowe. - Współpracujemy z większością tych dystrybutorów. Z jednej strony naszymi odbiorcami są sieci nowoczesne, dla których jesteśmy znaczącym dostawcą i producentem marek własnych, z drugiej strony, placówki handlu tradycyjnego, np. należące do struktur Eurocash i innych operatorów - tłumaczy.

Marki własne stanowią na dziś około 30 proc. sprzedaży firmy Melvit, jednak skala różni się, w zależności od odbiorców. - Są odbiorcy, dla których produkujemy nawet około 70 pozycji w markach własnych. Na tym rynku chcemy się specjalizować bardzo mocno w segmencie płatków owsianych, zbożowych i różnego rodzaju mieszanek. Obecnie, dostarczamy pod markami własnymi kasze jęczmienne, gryczane, płatki owsiane, ryż, jednym słowem, cały nasz asortyment. Współpracujemy także z głównymi graczami w Polsce jeśli chodzi o dyskonty - wymienia Sławomir Kamiński.
Jak podkreśla prezes Melvit, spółka jest bardzo zadowolona ze współpracy z dyskontami, która układa się wzorowo.

- Są to klienci bardzo wymagający, ale my jesteśmy firmą, która wychodzi naprzeciw odbiorcom. Staramy się być partnerem nie tylko pod względem dostawy produktów, ale też rozmawiamy o nowych produktach, podpowiadamy, proponujemy różnego rodzaju rozwiązania, np. w kwestii opakowań. Myślę, że także nasi odbiorcy również chwalą sobie współpracę z nami - ocenia nasz rozmówca.
Jego zdaniem, segment marek własnych wciąż będzie rósł.

- W ostatnich 10 latach nastąpił dynamiczny rozwój marek własnych i niektórzy sądzili, że teraz on wyhamuje, ale według nas marki własne będą nadal się rozwijały. Oceniamy nawet, że ten rozwój może jeszcze przyspieszyć. Proszę zauważyć, że 5 lat temu marki własne były dostępne tylko u kilku głównych odbiorców, a dziś nawet polskie firmy franczyzowe przysyłają nam zapytania o marki własne. Widać, że rynek rozwija się i będzie się rozwijał - mówi Sławomir Kamiński.

- Jednocześnie widzimy, że coraz większa waga przywiązywana jest do jakości. To nas cieszy, bo w przeszłości zdarzało się, że przegrywaliśmy przetargi ze względu na to, że chcieliśmy utrzymać wysoką jakość naszych produktów. Obecnie sytuacja się zmieniła. Ważnym czynnikiem stała się wysoka jakość produktów - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH