Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Polskich Młynów: Na rynku jest miejsce dla kilku dużych graczy

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 02-09-2013, 09:28
Prezes Polskich Młynów: Na rynku jest miejsce dla kilku dużych graczy

- Przyglądając się Europie Zachodniej widzimy, że na rynku raczej jest miejsce dla kilku dużych graczy oraz bardzo małych producentów działających lokalnie. Dlatego moim zdaniem branża będzie się konsolidować. Polski rynek jest bardzo rozdrobniony, co prawda w tej chwili jest miejsce dla każdego, ale prędzej czy później to się skończy i firmy będą się łączyć - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Rafał Stawiarz, prezes Polskich Młynów SA.

Jego zdaniem, największą barierą rozwoju dla przemysłu młynarskiego jest zmienność cen surowców. - Tak duże zmiany ani w jedną ani w drugą stronę nie są korzystne. Oczekiwania rynku są zawsze zgodne z tym, co się dzieje dzisiaj, natomiast każda firma ma swoje zapasy, zarówno surowca, jak i wyrobów gotowych i zawsze pojawia się problem rozbieżności ceny i kosztów produkcji do oczekiwań rynku. Stabilna cena surowca pozwala w łatwiejszy sposób kontrolować zarządzanie ceną wyrobów gotowych - tłumaczy Rafał Stawiarz.

- Jeśli chodzi o zmienność cen, to w zależności od możliwości firmy, istnieją dwie strategie. Można budować wysokie zapasy surowca, co wiąże się z ryzykiem lub bazować na skupie spotowym - dodaje.

Podkreśla, że na rynku detalicznym, czyli rynku mąki paczkowanej, Polskie Młyny SA zajmują pierwsze miejsce na liście największych marek. W Polsce Centralnej firma jest liderem, ponad markami prywatnymi sieci handlowych. W kanale tradycyjnym, czyli mniejszych sklepów, pozycja spółki jest również bardzo silna. W sektorze mąki piekarniczej, Polskie Młyny SA są natomiast jedną z wiodących firm.

Jak mówi prezes spółki, firma podchodzi do klienta indywidualnie, jest elastyczna i może przygotować każdy rodzaj mąki, także specjalistyczne. - Specjalne życzenia co do mąk mają przede wszystkim więksi producenci, np. producenci ciastek oczekują odpowiednich parametrów mąki, podobnie jak zagraniczni odbiorcy. Odpowiadamy na potrzeby rynku, oferując mąki nietypowe - podkreśla Rafał Stawiarz.

Jak ocenia, mniejsi producenci działają na lokalnym rynku, w sektorze mąki piekarniczej. Tutaj, w relacjach B2B istotne są: koszty transportu, czujność na zmiany w najbliższym otoczeniu biznesowym i umiejętność dopasowania się.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • młynarz 02-09-2013, 09:40:
powiedział co wiedział :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH