Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes SPP: Polacy jedzą dużo pieczywa na tle innych krajów europejskich

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-04-2018, 11:42
Prezes SPP: Polacy jedzą dużo pieczywa na tle innych krajów europejskich
fot. shutterstock

– Pomimo negatywnej dynamiki spożycia Polska to wciąż „chlebowy” kraj, a Polacy jedzą dużo pieczywa na tle innych krajów europejskich. Polska jest 6. co do wielkości konsumpcji pieczywa krajem w Europie i odpowiada za 7% wolumenu zjadanego w Europie pieczywa – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Artur Starek, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa.

Konsumpcja pieczywa w Polsce spada i to pomimo istotnego znaczenia pieczywa w naszej diecie. Jak mówi Artur Starek, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa, głównymi powodami ograniczania spożycia pieczywa jest dbanie o właściwą wagę ciała oraz przeświadczenie, iż pieczywo jest produktem wysoko przetworzonym.

 – Bez względu na styl życia, zakładając, że nie mamy reakcji alergicznych, ważne jest, aby po chleb czy bułki sięgać często. Pieczywo dostarcza nam białka, witamin, węglowodanów i błonnika – zachęca prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa. 

Jak przyznaje, pomimo negatywnej dynamiki spożycia Polska to wciąż „chlebowy” kraj, a Polacy jedzą dużo pieczywa na tle innych krajów europejskich. – Polska jest 6. co do wielkości konsumpcji pieczywa krajem w Europie i odpowiada za 7% wolumenu zjadanego w Europie pieczywa – mówi serwisowi portalspozywczy.pl.

Dodaje, że według badań konsumenckich, w Polsce pieczywo je się przez cały dzień. Różni się tylko typ pieczywa w zależności od posiłku.

Najczęściej kupowanymi produktami są bułki, a ulubioną bułką Polaków jest kajzerka.

Według danych przytaczanych przez Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, 66% Polaków kupuje pieczywo w sklepach piekarniach i ten odsetek utrzymuje się na stabilnym poziomie w ostatnich latach. Rośnie natomiast odsetek klientów kupujących pieczywo w sklepach dyskontowych. W roku 2016 było to prawie 60%. 

Większość sieci handlowych oraz rosnąca liczba sklepów niezależnych oferują produkty do wypieku w swoim asortymencie, a ich udział w całości sprzedaży systematycznie rośnie.  

– Bliskość domu w połączeniu z wypiekaniem pieczywa na bieżąco powoduje, że sprzedaż pieczywa w sieciach będzie rosła w najbliższych latach. Wzrost będzie pochodził głównie z dyskontów, które obecnie odpowiadają za prawie 1/5 sprzedaży pieczywa. Sieci handlowe chętnie wprowadzają do sprzedaży pieczywo wypiekane w sklepie, ponieważ aromatyczne, świeże i chrupiące najlepiej przyciąga kupujących – zaznacza prezes SPP.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Bohdan 24-04-2018, 23:21:
Ta przytoczona wyżej statystyka o przodownictwie Polski w spożyciu chleba nie bardzo się zgadza z danymi Instytutu Polskie Pieczywo, z których wynika, że jesteśmy średniakami, nie licząc Bułgarów i Turcji. Zjadamy nawet mniej niż sąsiedzi. A może warto podać dokładną statystykę, na której opiera się ww Stowarzyszenie. Czy chodzi o ogólnokrajowe spożycie, czy przypisane jednemu obywatelowi.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.