Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa: Trendy home made i slow food są coraz popularniejsze (wywiad)

Konsumpcja pieczywa w Polsce spada. Rośnie za to eksport oraz konsumpcja poza domem. Coraz popularniejsze są trendy „home made” i „slow food”, produkty wytwarzane w domu i diety – mówi w wywiadzie z serwisem portalspozyczy Artur Starek, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa.

Prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa:  Trendy home made i slow food są coraz popularniejsze (wywiad)
Artur Starek, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa

Portalspozywczy.pl: Jak rozwija się obecnie rynek pieczywa mrożonego w Polsce?

Artur Starek, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa: Sprzedaż pieczywa mrożonego do wypieku w sklepach rosła średnio 15 % na rok w ostatnich kilku latach (2011/2016) a trend wzrostowy widoczny jest we wszystkich kategoriach (bułki i chleby, przekąski słone i słodkie oraz ciasta). Pozytywny trend jest wspierany przez sam koncept związany z pieczywem mrożonym, które wpisuje się w trend prozdrowotny: nie zawiera konserwantów, ani sztucznych barwników, wypiekane w sklepie jest świeże i chrupiące sprzedawane do finalnego konsumenta oraz, co bardzo ważne, wpływa pozytywnie na ograniczenie marnotrawienia żywności (sklepy wypiekają ilości, które sprzedadzą się do końca dnia).

Jakie są najważniejsze rynki eksportowe dla branży pieczywa mrożonego?

Sprzedaż pieczywa mrożonego w Europie rośnie sukcesywnie od wielu lat we wszystkich krajach. Obecnie największy udział w spożyciu pieczywa mrożonego jest w Belgii i sięga około 30%. Dla porównania w Polsce jest to około 15% a udział ten sukcesywnie rośnie. Firmy wchodzące w skład Stowarzyszenia większość swojej produkcji sprzedają w Polsce. Eksport jednak rośnie i w najbliższych latach będzie się sukcesywnie i dynamicznie rozwijał mając na uwadze inwestycje wielu producentów w nowe moce produkcyjne w Polsce.

Czy konsumpcja pieczywa w Polsce się zwiększa?

Konsumpcja pieczywa w Polsce spada i to pomimo istotnego znaczenia pieczywa w naszej diecie. Głównymi powodami ograniczania spożycia pieczywa jest dbanie o właściwą wagę ciała oraz przeświadczenie, iż pieczywo jest produktem wysoko przetworzonym. Bez względu na styl życia, zakładając, że nie mamy reakcji alergicznych, ważne jest, aby po chleb czy bułki sięgać często. Pieczywo dostarcza nam białka, witamin, węglowodanów i błonnika.  Pomimo negatywnej dynamiki spożycia Polska to wciąż „chlebowy” kraj a Polacy jedzą dużo pieczywa na tle innych krajów europejskich. Polska jest 6 co do wielkości konsumpcji pieczywa krajem w Europie i odpowiada za 7% wolumenu zjadanego w Europie pieczywa. Wg badań konsumenckich, w Polsce pieczywo je się przez cały dzień, różni się tylko typ pieczywa w zależności od posiłku.

więcej informacji:

Artur Starek RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Producentów Pieczywa RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    spożycie pieczywa RSS ALERT    /    spożycie pieczywa w Polsce RSS ALERT    /    eksport pieczywa RSS ALERT    /    pieczywo mrożone RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.