Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci: spożycie pieczywa w Polsce spada

  • Autor: PAP
  • Data: 13-11-2012, 18:06

Spożycie pieczywa w Polsce drastycznie spada - ocenia Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych. Według organizacji statystyczny Polak w 2011 roku zjadł ok. 54 kg pieczywa - to o 4 proc. mniej niż w 2010 r. i aż o 43 kg mniej niż 20 lat temu.

Jak powiedział we wtorek na konferencji prasowej kierujący Agencją Rynku Rolnego Lucjan Zwolak, spadek spożycia chleba nie jest związany "całkowicie" ze spadkiem spożycia produktów zbożowych. "Następuje zmiana struktury spożycia. Chleb zastępowany jest przez inne produkty zbożowe" - dodał.

Według Polskiego Związku Producentów Roślin Zbożowych, powodem spadku spożycia chleba są także rosnące ceny pieczywa oraz coraz niższa jego jakość. Polacy spożywają także niewielkie ilości zdrowego pieczywa z pełnego przemiału, np. chleba razowego czy typu graham. Produkcja tych wyrobów w naszym kraju nie przekracza jednak 4 proc. Dla porównania w Niemczech stanowi ona ok. 20 proc. ogólnej produkcji, w Szwecji i Norwegii - 15 proc.

"Chcemy, aby ta tendencja się odwróciła" - podkreślił członek zarządu PZPRZ Piotr Doligalski.

Dodał, że organizacja ta od 2010 roku prowadzi liczne kampanie edukujące konsumentów i promocję spożycia produktów zbożowych z mąki pełnego przemiału. Działania finansowane są z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, opierają się na spotkaniach z konsumentami m.in. podczas targów spożywczych i dożynek. Organizowane są także specjalne szkolenia dla piekarzy.

Dyrektorka departamentu promocji i komunikacji w ministerstwie rolnictwa Anita Szczykutowicz powiedziała, że w Polsce powstaje coraz więcej lokalnych inicjatyw mających na celu promocję zdrowej, polskiej, tradycyjnej żywności. Przypomniała też o resortowym programie Poznaj Dobrą Żywność. "Mimo niewielkich środków - 1,5 mln zł - wielu producentów chce posiadać ten prestiżowy znak" - dodała. Poinformowała także, że według przeprowadzonych przez ministerstwo badań, znak ten rozpoznawalny jest już przez ok. 25 proc. polskiego społeczeństwa.

"Dla konsumentów najważniejsza jest informacja o walorach zdrowotnych danych produktów" - zaznaczyła Szczykutowicz.

Obecna na konferencji dr inż. Ewa Sicińska z Katedry Żywienia Człowieka SGGW zachęcała do spożywania produktów pełnoziarnistych. Powiedziała, że spożywanie w ciągu dnia już trzech produktów pełnoziarnistych wpływa na realną poprawę naszego zdrowia i samopoczucia. "Produkty pełnoziarniste zawierają o 80 proc. więcej błonnika i o ok. 75 proc. więcej innych prozdrowotnych składników, m.in. witamin i minerałów, w porównaniu do zwykłego pieczywa" - dodała.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.