Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raisio zwiększa sprzedaż margaryny Benecol w Polsce

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2013, 14:42
Producent margaryn Benecol zwiększa sprzedaż

Raisio Group, producent między innymi margaryny Benecol oraz makaronów i kaszy gryczanej pod marką Sulma, zwiększył sprzedaż w 2012 rok o 5,7 proc., do 584,1 mln euro. Spółka ocenia, że Polska jest jednym z największych rynków dla produktów obniżających cholesterol, sprzedawanych pod marką Benecol.

Zysk operacyjny EBIT, wyłączając zdarzenia jednorazowe, wzrósł do 34,6 mln EUR, z 31,8 mln EUR w 2011 roku. Zysk brutto spadł natomiast do 15,6 mln EUR, z 27 mln EUR w 2011 r.

- Korzystając z dobrej sytuacji i wzrostu grupy, przeprowadziliśmy cztery akwizycje, w tym dwie w 2012 roku w Europie Środkowej. Wszystkie akwizycje okazały się zyskowne, a przejęte podmioty stopniowo są integrowane z grupą. Obecnie wszystkie przejęte firmy są w lepszej kondycji niż w momencie akwizycji - mówi Matti Rihko, prezes Raisio Group.

Zwraca on także uwagę, że w ciągu trzech lat przychody Raisio Group wzrosły o 240 mln euro, a zysk EBIT podwoił się.

Spółka ocenia, że w 2012 roku sprzedaż na rynkach Europy Wschodniej wzrosła o 50 proc. Sprzedaż wzrastała systematycznie na wszystkich rynkach: w Rosji, na Ukrainie i w Polsce.

Sprzedaż marki Benecol utrzymała się na poziomie z roku 2011. Spółka ocenia ją jako wyjątkowo dobrą na rynkach azjatyckich i w Południowej Afryce, a także w Finlandii. Wielka Brytania pozostała największym rynkiem dla produktów obniżających poziom cholesterolu, sprzedawanych pod marką Benecol, natomiast Polska jest jednym z największych rynków dla tych produktów.

Ponadto, w marcu 2012 roku Raisio Group przejęła w Polsce zakład produkujący makarony i kaszę gryczaną pod marką Sulma. - Jako część grupy Raisio, Sulma zdołała zwiększyć zasięg sprzedaży na cały kraj. Dzięki przejęciu, produkty zakładu Sulma są dostępne dla coraz większej liczby gospodarstw domowych w Polsce - ocenia spółka.

Przypomnijmy, że grupa Raisio ogłosiła akwizycję spółki Sulma w dniu 20 marca 2012 roku. Zakład został przejęty przez polski oddział Raisio Group, a wartość transakcji wyniosła 2,4 mln euro (9,8 mln zł).

Przeczytaj także:

Raisio przejmuje polską firmę Sulma. Finowie będą inwestować w produkcję makaronu
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • krzysztof z Toronto 25-01-2016, 23:34:
w Toronto w Fresco margaryna benecol 1 kg kosztuje 3 dolce czyli 8,10zł. W polsce kilo kosztuje 45zł> Trzeba być pijanym lub debilem by kupować benecol w tej cenie w Polsce. Swoją drogą to firma sprzedająca w takiej cenie uprawia normalny kolonializm. Tak to wyglądało w XVIII wieku. Niesamowite
  • klient 12-04-2013, 15:34:
chyba szczątkowo są w żabce po swoim brandem
  • fankaszy 12-04-2013, 13:54:
A co to jest Sulma?
Czy ktoś widział gdzieś kiedykolwiek w kraju ich produkty poza fabryką?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH