REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przed nami długi okres wzrostu kategorii makaronów w Polsce

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-12-2014, 10:32
Przed nami długi okres wzrostu kategorii makaronów w Polsce
Marcin Strzelecki, prezes firmy Barilla w Polsce

- Polski rynek makaronu, szacowany przez analityków na 150 tys. ton rocznie i zbliżający się do 1 mld zł wartości, jest jednym z największych w Europie. Co więcej od dłuższego czasu wykazuje stabilny trend wzrostowy i jest to rynek z dużym potencjałem - twierdzi Marcin Strzelecki, prezes firmy Barilla w Polsce.

REKLAMA

Po latach ciszy medialnej w 2014 roku w telewizji pojawiły się spoty reklamowe aż czterech marek makaronów należących do trzech producentów: Barilli, Maspexu (Lubella, Malma), a także nowego gracza - Pudliszek. - Mieliśmy zatem do czynienia z niespotykaną dotychczas kampanią, która oprócz komunikowania konkretnych marek, promowała również całą kategorię. Na intensywne kampanie pozytywnie reagowali detaliści, znacznie częściej prezentując reklamowane produkty w gazetkach promocyjnych. Zwiększenie popularności makaronu, dzięki intensywnym kampaniom reklamowym oraz działaniom promocyjnym, na pewno spowoduje wzrost jego kosumpcji, a taka perspektywa ucieszy wszystkich producentów. W dodatku w tym obszarze jest jeszcze sporo przestrzeni z racji tego, że polscy konsumenci, chod lubią włoską kuchnię, nie są w czołówce Europy pod względem spożycia makaronów. Sądzę, że przed nami jeszcze długi okres wzrostu tej kategorii w Polsce - twierdzi Marcin Strzelecki, prezes firmy Barilla w Polsce.

Jego zdaniem polscy kosumenci są coraz bardziej świadomi.

- Wszyscy znamy tzw. piramidę żywieniową, która pokazuje, które produkty są dla człowieka najzdrowsze i powinny byd spożywane często, a które mniej zdrowe i powinny byd jedzone rzadziej. Produkty zbożowe, w tym również makaron znajdują się w tej pierwszej grupie. Zatem jedząc makaron - jemy zdrowo, a jednocześnie dbamy o nasze wspólne dobro. Obydwa te fakty są coraz istotniejsze dla konsumentów w Polsce co wyraźnie widad po rosnącej konsumpcji makaronu, oraz po coraz większym udziale w sprzedaży makaronów z pszenicy durum - dodaje prezes.

 

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Polka 16-12-2014, 17:52:
Zgadzam się z przedmówcą. Na rynku nie powinno być miejsca dla firm zagranicznych które zniszczyły naszą markę. To była nieuczciwa walka konkurencyjna.
  • xcv 15-12-2014, 12:02:
Mam nadzieję ze zapowiadany wzrost konsumpcji obędzie się BEZ UDZIAŁU BARILLI!!! Nigdy im nie wybaczę że pośrednio zniszczyli najlepszy makaron w Polsce Malme!!! Unicredito to Włoski bank którego największym klientem jest Barilla. Bank ten jest właścicielem PKO SA, który skupił wszystkie kredyty Malmy i zarżdając ich natychmiastowej spłaty DOPROWADZIŁ DO BANKRUCTWA MALMY!!! Jesli ktoś myśli ze to przypadek.... Od tego czasu dla mnie firma Unicredit i Barilla nie istnieją!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH