Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przez ostatnie 10 lat spożycie pieczywa w naszym kraju spadło o 1/3

  • Autor: pr/ www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-02-2014, 10:57

Przeciętny Polak zjada około 50 kg pieczywa rocznie. - Bardziej niepokojący może być jednak wzrost konsumpcji pieczywa produkowanego z ciasta z głębokiego mrożenia. Wypiekane jest głównie w marketach na oczach klientów. Jest tańsze od tradycyjnego chleba ponieważ uproszcza się technologię wyrobu i zmienia tradycyjne składniki. Zawiera ono mniej minerałów, witamin i błonnika, a proces dojrzewania ciasta jest w takiej produkcji zaburzony. Możemy zaobserwować niedostateczną wiedzę klientów na temat pieczywa mrożonego. Jest ono również produktem anonimowym, mimo tego, że istnieje nakaz jego znakowania - twierdzi Marcin Wroński, prezes Instytutu Rozwoju Rolnictwa im. Władysława Grabskiego.

Głównie markety nie przestrzegają polskiego prawa. Zgodnie z nim powinny one oznaczać, iż wypiek powstał z ciasta mrożonego i podać składniki dodatkowe. Przy stoiskach możemy spotkać hasła reklamowe „prosto z pieca", „świeże", „gorące", ale brakuje informacji technologicznych. Państwowa Inspekcja Handlowa (PIH) zobowiązana jest nakładać kary za brak takich oznaczeń. Nie widać jednak tego efektów, więc kary powinny zostać zaostrzone, lub należałoby się przyjrzeć ilości tego typu kontroli przeprowadzanych przez PIH.

- Klienci wprowadzani są w błąd przez brak odpowiednich informacji. W niektórych marketach dostępne są tylko bułki pochodzące z ciasta z głębokiego mrożenia. Przez niedostateczne kontrole nie wiemy jaka ilość tego typu pieczywa sprzedawanego w naszym kraju pochodzi z ciasta wyprodukowanego zagranicą. We Włoszech 1/4 pieczywa sprzedawanego w supermarketach pochodzi z zamrożonego ciasta, produkowanego w Rumunii, które ma dwa lata ważności - mówi Marcin Wroński, prezes Instytutu Rozwoju Rolnictwa im. Władysława Grabskiego..

Obecna sytuacja wpływa na stan branży piekarskiej w Polsce. W 2013 r. mogło zakończyć działalność ok. 500 firm, a 250 powstało nowych. Szacuje się, że w 2014 roku może zakończyć działalność kolejne 300 firm.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Rolnik producent pezenicy 20-02-2014, 17:00:
A gdzie podziewa sie fundusz promocji zboża spożytkowany jest na imprezy promocyjne Izb Rolniczych,Święta chleba i strażaków wszędzie tam gdzie zasiadają członkowie psl pieniądze są przeznaczane na promocję jedynie słusznej partii na wsi czyli pomocy swoim ludziom a podmioty skupowe naliczają potrącają i odprowadzaja podatek od każdej skupionej tony zboża na konto ARR jest to podatek trzeba zaangażować pracownika sporządzić deklarację i wysłać kasę tak działa fundusz promocji zbóz.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH