Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

PSPO walczy o pieniądze na promocję oleju rzepakowego

Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju chce za unijne pieniądze promować olej rzepakowy.

Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju stara się o unijne pieniądze na promocję oleju rzepakowego. Kampania "Pokochaj olej rzepakowy" ma uświadomić konsumentom walory tego oleju i przekonać ich do częstszego spożywania produktu.

Stowarzyszenie kilka dni temu złożyło wniosek do Agencji Rynku Rolnego, która do połowy lutego powinna ocenić projekt i w przypadku jego akceptacji przesłać do Komisji Europejskiej. O ewentualnym przyznaniu pieniędzy na promocję KE zadecyduje do końca czerwca 2011 r.

Ma to być 3-letnia kampania o łącznym budżecie prawie 2 mln euro, z tego 80 proc. będą to środki unijne, reszta - to wkład własny beneficjenta. Kampania edukacyjno-informacyjna ma być prowadzona na rynku polskim i łotewskim.

"Podczas tej kampanii chcemy poinformować konsumentów o właściwościach odżywczych i zdrowotnych oleju rzepakowego, a zwłaszcza o jego znaczeniu w codziennej diecie i profilaktyce zdrowotnej. Ludzie często nie wiedzą jaki olej zjadają, na ogół są przekonani, że jest to olej słonecznikowy, a tymczasem 80 procent spożywanego w naszym kraju oleju - to właśnie rzepakowy - tłumaczył dyrektor generalny PSPO Lech Kempczyński.

Kampania będzie skierowana także do lekarzy i dietetyków. Nie przewiduje się kampanii medialnej, a raczej będą to seminaria, wykłady i publikacje o zaletach oleju rzepakowego - poinformował Kampczyński.

Stowarzyszenie uważa, że, przekonanie ludzi do spożywania tego oleju zwiększy jego sprzedaż. A to z kolei pozwoli na pełne wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładów tłuszczowych. Będzie to także korzystne dla rolników, gdyż wzrośnie popyt na rzepak.

Lech Kempczyński uważa, że wśród ludzi pokutuje przekonanie, iż olej rzepakowy jest zły, gorszy od innych tłuszczów. Ta opinia sięga czasów, gdy rzeczywiście zawierał on duże ilości szkodliwego dla zdrowia kwasu erukowego.

Tymczasem - przekonuje Kempczyński - obecne tzw. niskoerukowe odmiany rzepaku zawierają tylko niewielkie ilości tego kwasu, a produkowany z nich olej jest zupełnie inny niż jeszcze kilka lat temu.

"Badania wykazują, że jest on bardzo wartościowy ze względu na proporcje kwasów Omega 3 i 6, znacznie lepszy niż inne rodzaje olejów " - powiedział.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lech Kempczyński RSS ALERT    /    Agencja Rynku Rolnego RSS ALERT    /    Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju RSS ALERT    /    PSPO RSS ALERT    /    olej rzepakowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.10.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.