Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Putka: Wartość warszawskiego rynku piekarniczo-cukierniczego to ok. 1 mld zł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-06-2018, 09:09
Putka: Wartość warszawskiego rynku piekarniczo-cukierniczego to ok. 1 mld zł
fot. materiały prasowe

Branża piekarnicza od dawna przeżywa trudne chwile. Również w 2017 roku jej wyniki uległy pogorszeniu w stosunku do roku poprzedniego. W dużej mierze było to spowodowane rosnącymi kosztami pracy oraz surowców. Nie sposób jednak nie zauważyć tendencji spadkowej związanej ze spożyciem pieczywa, która dla wielu piekarni oznacza problemy – od zmniejszenia przychodów, po konieczność zamknięcia biznesu włącznie. Piekarnie Cukiernie Putka rosną jednak w siłę. W pierwszym kwartale 2018 roku przychód firmy był wyższy o 40% niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Przeciętne miesięczne spożycie pieczywa w gospodarstwach domowych w 2017 roku było o ponad 6% niższe niż rok wcześniej. - Zmienia się rola i znaczenie pieczywa w codziennym życiu, a co za tym idzie zwyczaje i potrzeby zakupowe konsumentów. Spożycie pieczywa maleje na rzecz jego jakości. To naturalne dla społeczeństw bogacących się, a takim na pewno są Polacy - mówi Stefan Putka, wiceprezes i współwłaściciel Piekarni Cukierni Putka oraz Starszy Cechu Piekarzy w Warszawie. - Nadal jemy chleb, ale pełni on już nieco inną rolę niż jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu. Pieczywo nie służy jedynie zaspokajaniu głodu. Konsumenci doceniają je za smak, a także pozytywne właściwości dla zdrowia. My staramy się za tymi trendami i oczekiwaniami podążać – dodaje Stefan Putka.

Wartość warszawskiego rynku piekarniczo-cukierniczego szacować należy na około 1 miliard złotych, a udział w nim Piekarni Cukierni Putka na poziomie 10-15%. Piekarnie Cukiernie Putka to największa piekarnio-cukiernia rodzinna w Warszawie, a także drugi co do wielkości dostawca chleba dla stolicy. Posiada najwięcej piekarni firmowych w Warszawie: 92 piekarnie firmowe oraz 24 piekarnie patronackie, a także 28 piekarni firmowych i 4 patronackie w Łodzi i okolicach Warszawy.

- Do końca 2018 roku firma planuje otwarcie kolejnych ponad 10 nowych lokali. Rozwijamy sieć piekarni własnych. Klienci coraz bardziej doceniają jakość pieczywa i produktów cukierniczych, dlatego decydują się na ich zakup właśnie w piekarniach, bezpośrednio u fachowców – mówi Stefan Putka.

Codziennie piekarnia wypieka 70 000 bochenków chleba w 40 gatunkach, ponad 200 000 bułek w 22 gatunkach, co daje 55 ton pieczywa. Przygotowuje także ponad 10 000 dań gotowych (przekąski, kanapki, sałatki, jogurty), 50 000 bułek słodkich, ciastek i tortów w prawie 100 gatunkach, 2,5 tony ciast w ponad 50 rodzajach. Oznacza to że każdego dnia około 400 tys. Warszawiaków jada wypieki spod znaku Putka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.