Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rocznie upada w Polsce 300-400 piekarń

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl za gazeta.pl
  • Data: 08-06-2014, 19:23

Rocznie pada w Polsce około 300-400 piekarń. To spowodowane jest tym, że ludzie jedzą mniej chleba, nakłada się na to też fakt, że wielu konsumentów wyjechało na zachód Europy w poszukiwaniu pracy. Tak więc: jest nas coraz mniej, jemy coraz mniej chleba, a to wszystko przekłada się na wynik ekonomiczny - mówi w wywiadzie dla gazeta.pl Grzegorz Pellowski, właściciel piekarni Pellowski.

Zrzeszonych w Cechu Piekarzy i Cukierników w Gdańsku jest dziś około 42-43 piekarń. Na początku lat dziewięćdziesiątych było ich około stu. (... )Nasz jeden piekarz wytwarza w ciągu nocy około dwóch tysięcy bułek, a istnieją w Polsce takie piekarnie należące do kapitału duńskiego, gdzie 16 osób jednej nocy jest w stanie wyprodukować półtora miliona bułek. To jest ekonomia, z którą nie jesteśmy w stanie walczyć, a tradycyjna piekarnia nie jest w stanie przeżyć takiej konkurencji. Za około pięć lub dziesięć lat produkt rzemieślniczy będzie produktem luksusowym i trzeba będzie za niego znacznie więcej płacić.

Tak jak to jest z resztą na zachodzie Europy. (...) W pewnych grupach społecznych zainteresowanie chlebem przeżywa renesans. Zamożność społeczeństwa rośnie, chociaz bardzo powoli. Ci, którzy ze względu na zarobki łapią się do klasy średniej, szukają licznych „perełek" jeśli chodzi o rodzaj i jakość chleba. Starają się zdrowo odżywiać, więc najlepiej aby był to chleb razowy, z ziarnami amarantusa, słonecznika czy dyni. Popularnością cieszą się też nieco droższe chleby np. z boczkiem lub na liściu chrzanu. Robimy ich niewiele, ale ilość sprzedawanych przez nas bochenków wciąż rośnie, chociaż trzeba przyznać, że dość powoli. Liczymy jednak na to, że w Polsce, podobnie jak w innych krajach, rynek niszowy również pozostanie istotny. Mamy nadzieję, że nie każdy konsument będzie kupować bułki z supermarketu. (...) Tego typu pieczywo po wypieczeniu zamrażane jest ciekłym azotem, następnie pakowane do kartonów i przechowywane w chłodni przez około pół roku. Stamtąd rozsyła się je do sklepów, które sprzedają je jako „świeże pieczywo prosto z pieca" - opowiada w wywiadzie z gazeta.pl Grzegorz Pellowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • la 09-06-2014, 10:39:
Sejm nie jest zainteresowany wpływem wielkich sieci handlowych na małe przedsiębiorstwa

  

W głosowaniach otwierających 67. posiedzenie Sejmu Izba miała zdecydować czy do porządku obrad zostanie włączona informacja Rady Ministrów w przedmiocie funkcjonowania dużych zagranicznych sieci handlowych w Polsce i ich wpływu na polskie małe i średnie przedsiębiorstwa.

Informacja jednak nie została przedstawiona. W głosowaniu wzięło udział 369 posłów. Za głosowało - 177, przeciw - 189, wstrzymało się - 3, a 91 posłów nie głosowało.

W rozbiciu na poszczególne partie "za" głosowało: 1 poseł z PO, 103 z PiS, 29 z TR, 3 z PSL, 24 z SLD, 12 z SP i 5 niezależnych. 

 

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.