REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie liczba firmowych sklepów piekarniczych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2014, 10:33
Rośnie liczba firmowych sklepów piekarniczych

W Polsce jest już ponad 4 000 firmowych sklepów piekarniczych, które w większości należą do piekarni. Dodatkowo około 500-600 kolejnych sklepów piekarniczych działa w ramach prowadzonej przez nie sieci franczyzowej lub prywatnej inicjatywy. Piekarzy chętnych do inwestowania w sklepy nie brakuje, ponieważ jest to jeden z ważniejszych elementów biznesu dających piekarniom rynek zbytu na produkowane chleby, bułki i ciastka - ocenia Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

REKLAMA

- Pomimo rosnącej konkurencji ze strony dyskontów i sklepów ich liczba powoli i stopniowo powiększa się. Wydaje się, że w tym roku ich liczba wzrośnie jeszcze o około 5 proc. - mówi.

Jego zdaniem, posiadanie własnego sklepu przez piekarnię ma wiele korzyści. - Rozwój tego kanału sprzedaży daje szybki dostęp do gotówki za sprzedane pieczywo i "tanią" promocję marki własnej. Szczególnie istotny jest ten pierwszy czynnik. Własne sklepy pozwalają na większą niezależność i poprawiają płynność finansową piekarni. W sklepie płatność za pieczywo jest w gotówce. Terminy płatności za faktury, we współpracy z sieciami handlowymi są wielodniowe - tłumaczy Andrzej Piętka.

Ponadto, posiadanie własnego punktu sprzedaży ma duży wpływ na budowanie dobrych relacji z klientami. W Polsce pieczywo w większości przypadków sprzedawane jest anonimowo, trudno jest ustalić producenta bochenka, ciasta lub bułki. Stąd kluczowe znaczenie dla piekarni ma kreowanie własnej rozpoznawalnej marki, przede wszystkim na rynku lokalnym.

- Realizowanie takich celów jest łatwiejsze do osiągnięcia, gdy piekarnia posiada własne stoiska czy sklepy firmowe. W sklepie firmowym można zaoferować znacznie więcej produktów niż piekarnie są w stanie sprzedać do sieci handlowych czy sklepów detalicznych. W ofercie powinien znaleźć się wtedy nie tylko chleb i bułki, ale też wyroby cukiernicze, ciastkarskie i ciasta. Można pokusić się o stworzenie piekarni z ofertą kanapek i przekąsek na ciepło. Niezbędne wydaje się przy tym wprowadzenie do takiego punktu pieca. Rentowość takich sklepów z pieczywem, z ofertą „gorącej lady", jest całkiem przyzwoita. W dużej mierze decyduje jednak o tym lokalizacja i jakość oferty piekarniczej - wymienia ekspert.

Podkreśla przy tym, że jest to alternatywny kanał sprzedaży dla piekarni, który nie wyklucza współpracy z sieciami handlowymi. Efektem może być zainteresowanie sieci współpracą właśnie z takimi lokalnymi producentami.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marian 26-09-2014, 11:06:
zamyka sie, bo przypominają one stare sklepy GS, gdzie można było kupić wszystko, od ryby po napoje hehe
  • ziutek 12-08-2014, 11:20:
Niech ten ekspert się wypowie ile sklepów firmowych z pieczywem się zamyka jednocześnie ...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH