Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie zapotrzebowanie na pieczywo prozdrowotne

  • Autor: Weronika Kreczko
  • Data: 20-03-2012, 10:51
Rośnie zapotrzebowanie na pieczywo prozdrowotne
Grzegorz Jezierski, technolog ds. Rozwoju Produktów w firmie ULDO Polska

- Zauważamy wzrost sprzedaży specjalistycznych mieszanek do wypieku pieczywa, w szczególności tego o właściwościach prozdrowotnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Jezierski, technolog ds. Rozwoju Produktów w firmie ULDO Polska.

Jak dodaje, zainteresowaniem piekarzy cieszą się również produkty typu clean label.

W dobie malejącej konsumpcji pieczywa, piekarze coraz większą wagę przywiązują do rozwiązań poprawiających ich konkurencyjność. Muszą też śledzić zmieniające się zwyczaje czy upodobania konsumentów. Te zależą m.in. od rosnącej świadomości dotyczącej wpływu sposobu odżywiania się na nasze zdrowie i codzienne samopoczucie, ale także od zasobności portfela kupujących pieczywo Polaków.

- Nie da się ukryć, sprzedaż pieczywa od lat maleje i nie widać, by ta tendencja miała się wkrótce odwrócić - zauważa Grzegorz Jezierski. Jednak, jak podkreśla, zmieniają się także zwyczaje żywieniowe Polaków. - Pojawiają się nowe trendy - podczas, gdy coraz rzadziej sięgamy po "zwykły" chleb czy bułki, rośnie sprzedaż pieczywa o właściwościach prozdrowotnych, czyli takiego, które poza zaspokojeniem naszego głodu w sposób pozytywny wpływa na nasz organizm jak np. wpływającego korzystnie na poziom cholesterolu czy o dużej zawartości białka - mówi przedstawiciel ULDO Polska, firmy specjalizującej się w produkcji i sprzedaży mieszanek i dodatków piekarniczych. I właśnie sprzedaż mieszanek do wypieku pieczywa prozdrowotnego rośnie najszybciej.

Trend prozdrowotny zauważamy już od kilku lat. Przede wszystkim rozwija się on w dużych miastach, gdzie świadomość konsumentów oraz zasobność portfela są większe. Pieczywo o dodatkowych właściwościach zwykle jest droższe od swojego klasycznego odpowiednika, bowiem ceny samych mieszanek piekarniczych różnią się nieraz o 100 proc. Jaka jest tego przyczyna? Przede wszystkim składniki takich mieszanek są bardzo drogie. Jednak to nie wszystko. - Korzystne dla zdrowia działanie musi być udokumentowane - uzyskanie certyfikatów, przeprowadzenie badań klinicznych kosztuje - wyjaśnia Grzegorz Jezierski. Ale właśnie takich potwierdzeń - uważa nasz rozmówca - oczekują konsumenci, którzy coraz większą wagę przywiązują do jakości.

Jednak należy podkreślić, że Polska nie jest pod tym względem jednolita. - W regionach o wyższym poziomie bezrobocia, czyli na wschodzie naszego kraju, nadal dominującym kryterium wyboru pieczywa jest cena. Produkty prozdrowotne są popularne raczej w Polsce centralnej, na Śląsku a także, w sezonie turystycznym, na Pomorzu, Warmii, Mazurach - wylicza przedstawiciel ULDO.

Obecnie jego firma proponuje pieczywo posiadające unikatowe właściwości niemal dla każdej grupy konsumentów, np. dla diabetyków. Ostatnio rozszerzyła ofertę o mieszankę do wypieku chleba o zwiększonej zawartością białka i obniżonej zawartości węglowodanów. Grzegorz Jezierski nie wyklucza, że w przyszłości w portfolio ULDO Polska pojawi się również pieczywo bio. - Jednak dziś nie widzimy ze strony naszych odbiorców zapotrzebowania na tego typu produkty - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • darek 22-05-2013, 20:53:
Niech mnie wielki Technolog Grzegorz :P
  • Michael Abdalla 23-03-2012, 19:21:
Bardzo ciekawy wywiad i pożyteczne informacje, dla producenta i konsumenta, choć producent też jest konsumentem. Widać, że pan technolog ma solidne wykształcenie, dobre rozeznanie i jest na bieżąco ze zmianami upodobań konsumenta, które nie tylko notuje, ale także stara się w tak dobrej firmie tak kształtować, aby ten podstawowy przecież produkt spożywczy dostarczał nie tylko podstawowe składniki, lecz także korzystnie wpływał na nasze samopoczucie. Pieczywo tej firmy bardzo mi smakują i...odmładzają.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH