Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek cukierniczych wyrobów piekarniczych jest wart 2,6 mld zł

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 23-04-2014, 10:46
Rynek cukierniczych wyrobów piekarniczych jest wart 2,6 mld zł
Fot. Fotolia

W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe kupiły ponad 147 tys. ton produktów cukierniczych wyrobów piekarniczych - podaje Gfk Polonia. W 2013 roku udział gotowych ciast i słodkich wypieków cukierniczych w całym rynku kategorii cukierniczych wyrobów piekarniczych wyniósł 95 proc. w ujęciu ilościowym i 96 proc. w ujęciu wartościowym. Przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło w tym czasie około 11 kg produktów z podkategorii gotowych ciast oraz słodkich wypieków cukierniczych, wydając na ten cel średnio 195 zł i dokonując średnio 29 aktów zakupowych.

Analizowana kategoria cukierniczych wyrobów piekarniczych zawiera zarówno ciasta gotowe pakowane, sprzedawane na wagę i na sztuki, jak i ciasta i ciasteczka w proszku oraz chłodzone słodkie produkty cukiernicze. Ponadto do kategorii tej zaliczają się również wypieki cukiernicze w postaci słodkich ciastek, np. bułeczek, babeczek, rożków, słodkich wypieków w różnych formach.

W tym samym okresie udział ciast i ciasteczek w proszku w całym rynku cukierniczych wyrobów piekarniczych wyniósł 4,3 proc. w ujęciu ilościowym i 3,4 proc. w ujęciu wartościowym. Od 2011 roku obserwowany jest trend spadkowy w zakupach tej podkategorii. Polskie gospodarstwo domowe zakupiło w 2013 roku średnio 1,2 kg produktów z tej podkategorii i wydało na nie 17 zł.

Z kolei udział chłodzonych wyrobów cukierniczych w całym rynku cukierniczych wyrobów piekarniczych wyniósł 0,3 proc. zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe kupiły średnio niemal 1 kg produktów z tej podkategorii i wydały na nie 17 zł.

W całej podkategorii gotowych ciast i słodkich wypieków cukierniczych 83 proc. sprzedaży ilościowej stanowiły produkty sprzedawane luzem, a 17 proc. produkty pakowane.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, podkategoria gotowych ciast i słodkich wypieków cukierniczych kupowana była głównie w handlu tradycyjnym, czyli w sklepach spożywczych, wielobranżowych, małoformatowych, w którym gospodarstwa domowe pozostawiły 68 proc. budżetu przeznaczonego w całym roku na tę podkategorię.

Z kolei podkategoria ciast i ciasteczek w proszku oraz chłodzonych wyrobów cukierniczych kupowana była głównie w handlu nowoczesnym, w którym to kanale gospodarstwa domowe zrealizowały 77 proc. rocznych wydatków na zakupy tej kategorii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH