Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek makaronów do 2017 roku wzrośnie o kilka procent

  • Euromonitor International
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-10-2013, 13:16
Rynek makaronów do 2017 roku wzrośnie o kilka procent

Polski rynek makaronów zdominowany jest przez marki własne sieci handlowych, które stanowią około 40 proc. całego rynku makaronów licząc ilościowo i około 30 proc. licząc wartościowo - szacuje lider tego rynku firma Maspex, na podstawie danych Nielsena. Według prognoz Euromonitor International, rynek makaronów w ciągu 4 lat urośnie o kilka procent, do nieco ponad 1 mld zł.

Według firmy Euromonitor International, wartość rynku makaronów wynosi obecnie 940,9 mln zł, podczas gdy w roku 2012 było to 930,5 mln zł. Wzrost wartości rynku w roku 2012 wyniósł 2 proc. w tym roku jest to 1,1 proc.

Wyższe są wzrosty wolumenów sprzedaży - od 2 do 4 proc. W 2012 roku wolumen rynku wyniósł 137,5 tys. ton, a w tym roku wynosi już 140,2 tys. ton. W roku 2017 wolumen sprzedaży na rynku makaronów w Polsce ma się zwiększyć do 155,8 tys. ton.

W stosunku do obecnej wartości sprzedaży makaronów, podawanej przez Euromonitor, rynek makaronu urośnie o niemal 7 proc., natomiast wolumen rynku ma wzrosnąć w ciągu najbliższych 4 lat o ponad 11 proc.

- Uważamy, że rynek będzie się rozwijał. Polacy uwielbiają dobre jedzenie i coraz częściej próbują też eksperymentować w kuchni szukając ciekawych pomysłów na dania. Bardzo ważnym czynnikiem jest smak, ale także wygoda, szybkość przygotowania posiłku oraz naturalność użytych składników, jak również możliwość wykorzystania świeżych dodatków - mówi Dorota Liszka, rzeczniczka Maspeksu, do którego należy rynkowy lider w tej kategorii, Lubella.

Polski rynek makaronów zdominowany jest przez marki własne sieci handlowych, które stanowią około 40 proc. całego rynku makaronów licząc ilościowo i około 30 proc. licząc wartościowo. Rynkowym liderem oferującym produkty markowe jest Lubella - ta marka zajmuje aż 18 proc. rynku pod względem wolumenu i 23 proc. pod względem wartości (źródło: Maspex za Nielsen - cała Polska, panel handlu detalicznego, w okresie MAT VII 2013 w kategorii makaronów).

- Rynek makaronów w Polsce dzieli się na trzy części: Lubella - zdecydowany lider rynkowy, kilkunastu graczy środka i producenci marek ekonomicznych w tym produktów private labels. W 2013 roku udziały Lubelli wzrosły, co potwierdza, że coraz więcej konsumentów docenia pewność efektu kulinarnego gwarantowanego przez markę - mówi Dorota Liszka. Dodaje, że Lubella jest zdecydowanym liderem wśród makaronów brandowych, z udziałami ok. 31 proc. ilościowo i 33 proc. wartościowo (źródło: Maspex za Nielsen - cała Polska, panel handlu detalicznego, w okresie MAT VII 2013 w kategorii makaronów bez Private Label).

Potwierdza to firma Euromonitor International, według której Maspex jest liderem rynku makaronów w Polsce, podobnie jak marka Lubella jest największą marką tego rynku (dane za 2012 rok). Kolejnymi największymi graczami na rynku makaronów są: Wytwórnia Makaronu Goliard, Czanieckie Makarony, Makarony Polskie i Kikizas Melissa SA. Natomiast po Lubelli najważniejsze marki w Polsce to: Goliard, Czaniecki, Melissa Primo Gusto i Arrighi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • smakosz 05-10-2013, 18:41:
A mnie inetersuja tylko makarony polskie. Rroducentów wielu tylko jakiść nie najlepsza. Wolę ten co mama wałkuje na stolnicy. Przynajmniej wiem ze dodaje jajka swieże i czasm troche śmietany. Rosołek smakuje wybornie aletez wazne z jakiego chowu jest mieso. Najlepsze mieszane z wołowiny od krów czerwonych i koguta gospodarczego.
Co do gotowych makaronów to nadal trudno je konsumowac do drugich dań. Ziemniaki nadal górą i to moze dobrze.
Wazne jest wspierać nasze polskie makarony!
  • ze sklepu 05-10-2013, 16:44:
Czegoś tu nie rozumiem. Nasza sieć wprowadza do obrotu makaron pod nazwą własną. Wiedząc o tym, że jest nieprawidłowo znakowany złożyłem skargę do PIH ale inspektor podczas kontroli stwierdził, że produkcją to nie oni się zajmują tylko Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno Spożywczych i odstąpili od dalszej kontroli. Następnego dnia zadzwoniłem do IJHARS a tam mi powiedzieli,że jeżeli makaron jest w sklepie to jest to działka PIH. Sanepid też stwierdza, że to nie ich rola. No i tym samym nie ma komu ukrócić nieprawidłowości w sieciach z towarami pod marka własną..

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 827) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH