Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek makaronów do 2017 roku wzrośnie o kilka procent

  • Euromonitor International
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-10-2013, 13:16
Rynek makaronów do 2017 roku wzrośnie o kilka procent

Polski rynek makaronów zdominowany jest przez marki własne sieci handlowych, które stanowią około 40 proc. całego rynku makaronów licząc ilościowo i około 30 proc. licząc wartościowo - szacuje lider tego rynku firma Maspex, na podstawie danych Nielsena. Według prognoz Euromonitor International, rynek makaronów w ciągu 4 lat urośnie o kilka procent, do nieco ponad 1 mld zł.

Według firmy Euromonitor International, wartość rynku makaronów wynosi obecnie 940,9 mln zł, podczas gdy w roku 2012 było to 930,5 mln zł. Wzrost wartości rynku w roku 2012 wyniósł 2 proc. w tym roku jest to 1,1 proc.

Wyższe są wzrosty wolumenów sprzedaży - od 2 do 4 proc. W 2012 roku wolumen rynku wyniósł 137,5 tys. ton, a w tym roku wynosi już 140,2 tys. ton. W roku 2017 wolumen sprzedaży na rynku makaronów w Polsce ma się zwiększyć do 155,8 tys. ton.

W stosunku do obecnej wartości sprzedaży makaronów, podawanej przez Euromonitor, rynek makaronu urośnie o niemal 7 proc., natomiast wolumen rynku ma wzrosnąć w ciągu najbliższych 4 lat o ponad 11 proc.

- Uważamy, że rynek będzie się rozwijał. Polacy uwielbiają dobre jedzenie i coraz częściej próbują też eksperymentować w kuchni szukając ciekawych pomysłów na dania. Bardzo ważnym czynnikiem jest smak, ale także wygoda, szybkość przygotowania posiłku oraz naturalność użytych składników, jak również możliwość wykorzystania świeżych dodatków - mówi Dorota Liszka, rzeczniczka Maspeksu, do którego należy rynkowy lider w tej kategorii, Lubella.

Polski rynek makaronów zdominowany jest przez marki własne sieci handlowych, które stanowią około 40 proc. całego rynku makaronów licząc ilościowo i około 30 proc. licząc wartościowo. Rynkowym liderem oferującym produkty markowe jest Lubella - ta marka zajmuje aż 18 proc. rynku pod względem wolumenu i 23 proc. pod względem wartości (źródło: Maspex za Nielsen - cała Polska, panel handlu detalicznego, w okresie MAT VII 2013 w kategorii makaronów).

- Rynek makaronów w Polsce dzieli się na trzy części: Lubella - zdecydowany lider rynkowy, kilkunastu graczy środka i producenci marek ekonomicznych w tym produktów private labels. W 2013 roku udziały Lubelli wzrosły, co potwierdza, że coraz więcej konsumentów docenia pewność efektu kulinarnego gwarantowanego przez markę - mówi Dorota Liszka. Dodaje, że Lubella jest zdecydowanym liderem wśród makaronów brandowych, z udziałami ok. 31 proc. ilościowo i 33 proc. wartościowo (źródło: Maspex za Nielsen - cała Polska, panel handlu detalicznego, w okresie MAT VII 2013 w kategorii makaronów bez Private Label).

Potwierdza to firma Euromonitor International, według której Maspex jest liderem rynku makaronów w Polsce, podobnie jak marka Lubella jest największą marką tego rynku (dane za 2012 rok). Kolejnymi największymi graczami na rynku makaronów są: Wytwórnia Makaronu Goliard, Czanieckie Makarony, Makarony Polskie i Kikizas Melissa SA. Natomiast po Lubelli najważniejsze marki w Polsce to: Goliard, Czaniecki, Melissa Primo Gusto i Arrighi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • smakosz 05-10-2013, 18:41:
A mnie inetersuja tylko makarony polskie. Rroducentów wielu tylko jakiść nie najlepsza. Wolę ten co mama wałkuje na stolnicy. Przynajmniej wiem ze dodaje jajka swieże i czasm troche śmietany. Rosołek smakuje wybornie aletez wazne z jakiego chowu jest mieso. Najlepsze mieszane z wołowiny od krów czerwonych i koguta gospodarczego.
Co do gotowych makaronów to nadal trudno je konsumowac do drugich dań. Ziemniaki nadal górą i to moze dobrze.
Wazne jest wspierać nasze polskie makarony!
  • ze sklepu 05-10-2013, 16:44:
Czegoś tu nie rozumiem. Nasza sieć wprowadza do obrotu makaron pod nazwą własną. Wiedząc o tym, że jest nieprawidłowo znakowany złożyłem skargę do PIH ale inspektor podczas kontroli stwierdził, że produkcją to nie oni się zajmują tylko Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno Spożywczych i odstąpili od dalszej kontroli. Następnego dnia zadzwoniłem do IJHARS a tam mi powiedzieli,że jeżeli makaron jest w sklepie to jest to działka PIH. Sanepid też stwierdza, że to nie ich rola. No i tym samym nie ma komu ukrócić nieprawidłowości w sieciach z towarami pod marka własną..

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.