Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek makaronu nadal ma perspektywy wzrostu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-12-2014, 12:18
Rynek makaronu nadal ma perspektywy wzrostu
Rynek makaronu ma wzrostowe perspektywy

- Uważamy, że rynek makaronu nadal będzie się rozwijał. Polacy uwielbiają dobre jedzenie i coraz częściej próbują też eksperymentować w kuchni szukając ciekawych pomysłów na dania. Bardzo ważnym czynnikiem jest smak, ale także wygoda, szybkość przygotowania posiłku oraz naturalność użytych składników, jak również możliwość wykorzystania świeżych dodatków - mówi Dorota Liszka, manager ds. komunikacji korporacyjnej Maspex.

- Pomimo tego, że jesteśmy raczej konserwatywni, coraz częściej pojawia się u nas chęć eksperymentowania w kuchni. Przykładem może być np. wzrost popularności formy farfalle - kokardki - mówi Dorota Liszka.

I dodaje, że dla całej branży bardzo istotny jest wrost aktywności i rozpoczęcie działań reklamowych przez innych graczy rynkowych w tym roku.

- Od kilku lat około 90 proc. wszystkich wydatków reklamowych przypadało na markę Lubella. Uczestnik rynku, który ma około 30% udziałów w rynku nie jest w stanie unieść całej odpowiedzialności za budowę kategorii. Te wydatki powinny się rozłożyć również na firmy kontrolujące pozostałą część rynku. Reklamując swoją markę każdy producent przyczynia się także do kształtowania nawyków konsumenckich dlatego im więcej makaronów w blokach reklamowych, tym lepiej dla rynku. Oczywiście wszystko wymaga czasu, ale jak aktywność marketingowa zostanie przez pozostałych uczestników rynku utrzymana, z pewnością będzie to dobre dla całego segmentu - twierdzi Dorota Liszka.

Co jeszcze można zrobić, by rynek makarony dalej się rozwijał?

- Jeżeli uda się przekonać Polaków, aby częściej w tygodniu sięgali po makarony i stosowali je nie tylko jako dodatek do zup, ale także jako składnik drugiego dania to będzie bardzo dobre dla rynku. Dużo już się zmieniło w tym zakresie, ale jeszcze dużo pracy przed nami - dodaje Dorota Liszka.

Do Lubelli należy około 30 proc. rynku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hal 18-12-2014, 09:19:
Włoskie inspekcje cały czas pomagają producentom, są nawet przeciwni niektórym ustaleniom i przepisom unijnym by chronić własny przemysł makaronowy. U nas jest odwrotnie. Polskie inspekcje za wszelką cenę podkładają nogę producentowi, aby go zniechęcić, zdeptać i otwierać rynek zbytu dla zachodniego producenta.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH