Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek olejów i tłuszczów będzie rósł dzięki produktom prozdrowotnym

  • Euromonitor International
  • Autor: portalspozywczy.pl, Euromonitor
  • Data: 29-01-2014, 13:49
Rynek olejów i tłuszczów będzie rósł dzięki produktom prozdrowotnym
Fot. Flickr.com

Rynek tłuszczów i olejów w Polsce przeżywa stagnację - wartość i wolumeny rynku notują o kilku lat słabe spadki lub wzrosty. Po niewielkim skurczeniu się rynku w 2013 roku, ten rok może przynieść słabe odbicie, głównie dzięki silniejszym wzrostom w kategorii oliw z oliwek - wynika z danych Euromonitor International.

Według wstępnych danych Euromonitor International, w 2013 roku wartość rynku olejów i tłuszczów w Polsce wyniosła 5,4 mld zł, co oznacza niewielki spadek wobec roku poprzedniego o 0,2 proc. Firma prognozuje, że w tym roku rynek urośnie o 0,7 proc., do 5,44 mld zł.

Jak podkreślają przedstawiciele Euromonitora, rynek olejów i tłuszczów jest bliski nasycenia. - Kluczowymi produktami, które przyczynią się do wzrostu kategorii, będą produkty o właściwościach prozdrowotnych, jak funkcjonalne margaryny do smarowania, masło czy oliwa z oliwek. Z drugiej strony, w kategorii produktów postrzeganych jako niezdrowe, jak margaryny utwardzone i tłuszcze zwierzęce (np. smalec), spodziewany jest spadek. Na przykład, margaryna będzie coraz częściej zastępowana masłem, które postrzegane jest jako zdrowszy składnik domowych wypieków i posiłków - oceniają analitycy Euromonitora.

Największy wzrost odnotuje kategoria oliw z oliwek, która powiększy się w tym roku o 3,4 proc., do 217,1 mln zł. Dla porównania, w 2013 roku wartość tego rynku wyniosła 210 mln zł, co oznaczało wzrost rdr o 1,2 proc. Pod względem wolumenu, sprzedaż oliw z oliwek urośnie jeszcze szybciej - o 5 proc. w 2014 roku (do 5,3 tys. ton), po 3,2-proc. wzroście w 2013 roku.

- Atutem dla oliw z oliwek w ubiegłym roku okazały się ich prozdrowotne właściwości oraz szeroka promocja zdrowego trybu życia w mediach. Dodatkowo, propagowanie kuchni śródziemnomorskiej w mediach przyczyniło się do silnego wzrostu w tej kategorii - ocenia Euromonitor.

Ta kategoria zanotuje także największy wzrost w ciągu najbliższych pięciu-sześciu lat. - Trend health&wellness spowoduje szybki rozwój tej kategorii, gdyż Polacy będą wykorzystywać oliwę z oliwek dla jej prozdrowotnych właściwości. Kolejnym powodem dla wzrostu sprzedaży oliwy z oliwek będzie zwiększająca się popularność kuchni śródziemnomorskiej. Jednocześnie, ceny oliw z oliwek stają się coraz bardziej przystępne, dzięki dostępności tych produktów pod markami własnymi sieci hipermarketów, supermarketów i dyskontów - ocenia Euromonitor.

Według analityków tej firmy, element prozdrowotności jest jednym z najważniejszych czynników, determinujących sprzedaż w segmencie olejów i tłuszczów. Jest to także główny powód wzrastającego popytu na oliwę z oliwek oraz roślinne smarowidła funkcjonalne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH