Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek pieczywa pod silnym wpływem trendu health and wellness

  • Euromonitor International
  • Autor: Euromonitor
  • Data: 25-11-2013, 16:14
Rynek pieczywa pod silnym wpływem trendu health and wellness

Spożycie chleba w Polsce co roku nieznacznie spada. Przyczyną jest między innymi coraz większa popularność zamienników chleba i trend poszukiwania produktów prozdrowotnych. W tym roku rynek pieczywa będzie wart około 7,4 mld zł, a w przyszłym roku będzie to 7,3 mld zł - szacuje Euromonitor.

Według ekspertów Euromonitora, spożycie chleba w Polsce spada z kilku powodów. Polacy stają się konsumentami coraz bardziej świadomymi kwestii zdrowotności produktów spożywczych i próbują modyfikować swoją dietę. W rezultacie, popularne jeszcze niedawno kanapki zastępują lżejszymi przekąskami, jak np. jogurt, płatki śniadaniowe czy substytuty chleba.

Jednocześnie, wielu konsumentów przerzuca się na wypiek chleba w domu. Na fali popularności domowego gotowania, która jest efektem dostępności wielu programów TV, Polacy coraz częściej chcą doskonalić swoje umiejętności w tym zakresie.

Efektem spadającego popytu na pieczywo są bankructwa wśród małych piekarni. W tej sytuacji niektóre z nich poszukują sposobów na zwiększenie przychodów, np. poprzez skupienie się na wypiekach słodkich i przekąskach, niektóre zaś przerzucają się na produkcję chleba mrożonego, odsprzedawanego do sieci handlowych.

W roku 2012 wzrost wartościowy w produktach piekarniczych spodziewany jest na poziomie niższym niż w okresie 2009-2012, o około 1 proc. Główną przyczyną stagnacji jest nasycenie segmentu oraz spadający popyt na pieczywo niepaczkowane, wytwarzane rzemieślniczo*.

Najbardziej popularnymi rodzajami chleba paczkowanego (przemysłowego)* jest chleb biały, chleb w pełnego ziarna, bułki. Udział chleba z pełnego ziarna w rynku stopniowo wzrasta, co odzwierciedla wzrastające zainteresowanie zdrowym stylem życia. Coraz więcej konsumentów wybiera zdrowszą wersję ulubionych produktów. Konsumpcja białego chleba spada, na korzyść chleba ciemnego. Coraz więcej Polaków docenia smak i korzyści dla zdrowia jakie dostarcza pieczywo ciemne, np. pełnoziarniste, wieloziarniste, czy żytnie. Oferta pieczywa ciemnego jest też bardziej zróżnicowana niż oferta białego pieczywa. Możemy tu znaleźć wiele ciekawych produktów, jak np. chleb z dodatkiem miodu, kminku, siemienia lnianego, suszonych śliwek, rodzynek, orzechów, nasion słonecznika, czy sezamu.

Popularność zdobywają ciasta pakowane pojedynczo, z uwagi na wzrastającą liczbę jednoosobowych gospodarstw domowych. Wzrasta także popyt na takie produkty, również dlatego, iż pojedynczo zapakowane porcje są łatwe do podania i przechowywania. Ponadto, coraz większa liczba konsumentów staje się coraz bardziej ostrożna jeśli chodzi o dzienne spożycie kalorii. Dlatego pojedyncze porcje są wybierane jako te, które łatwiej pozwalają kontrolować ilość dostarczanych kalorii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH