REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sezonowość – jak pora roku wpływa na marketing?

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 18-11-2016, 14:19
Sezonowość – jak pora roku wpływa na marketing?
Fot. Shutterstock

Rynek rządzi się różnymi prawami. Jednak głównym celem, jaki przyświeca wszystkim jego graczom, jest zainteresowanie konsumenta ofertą danego producenta i w efekcie – jak największa sprzedaż asortymentu. Z pomocą przychodzi im np.: zmienność pór roku czy tradycje świąteczne. Pomagają one w znacznym stopniu zwiększyć atrakcyjność produktu w oczach konsumentów. Ale, jak się okazuje, nie tylko one.

REKLAMA

Każda branża ma swoje lepsze i gorsze okresy sprzedaży. Branża wyrobów piekarniczych nie jest odosobnionym przypadkiem. Tutaj jednak sprawa wygląda nieco inaczej, bo w rękach działających w niej marketerów jest potężne narzędzie – możliwość dopasowania typu promocji produktu do aktualnego sezonu czy klimatu zbliżających się świąt. A wszystko to dzięki oddziaływaniu na zmysły konsumenta.

Gra ze zmysłami

Marketing ma na celu jedno: pobudzić w kliencie chęć posiadania danego produktu, jego poszukiwania i wreszcie zaspokojenia tej potrzeby. Niby proste, ale konsumenci robią się coraz bardziej wymagający. Dlatego działy marketingu poszczególnych firm stawiają na coraz bardziej wyszukane techniki pozyskiwania klientów, odwołując się już nawet do konsumenckich zmysłów. To właśnie jest podstawą coraz popularniejszego ostatnimi czasy marketing sensorycznego. Oddziałuje on na wszystkie ludzkie zmysły, by wywołać u człowieka odpowiednie skojarzenia z marką i w następnym kroku kształtować decyzje konsumenckie.

Pyszny widok

W branży spożywczej zmysłem dominującym, który ma największy wpływ na wybór produktów, jest wzrok1. Jak wynika z badań, konsumenci podczas zakupu najczęściej kierują się wyglądem opakowania produktu spożywczego, zwracając uwagę głównie na jego barwę. Dla marketerów działających w segmencie ciast pakowanych ten zmysł jest jeszcze ważniejszy. Tego typu produkty nie pachną ze względu na hermetyczne opakowanie, w którym są zamknięte. Nie można też ich dotknąć czy spróbować. Dlatego tak ważną rolę w promocji odgrywa opakowanie. Musi być ono atrakcyjnie zaprojektowane i „grać” charakterystycznymi kolorami czy fontem, jakim zapisana jest nazwa produktu. Umiejętne połączenie tych dwóch cech sprawia, że klientowi wystarczy rzut oka na opakowanie, by „ślinka ciekła” na samą myśl o produkcie. Gdy zaś połączyć ten mechanizm z panującą za oknem porą roku czy nadchodzącymi świętami, to mamy duże szanse na istotny wzrost sprzedaży.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Janusz Kamiński 21-11-2016, 09:17:
Ciekawy temat. Było by fajnie zrobić takie podglądy dla różnych branż.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 329) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH