REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci wywierają nacisk na dostawców ws. promocji i stałych obniżek cen

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-02-2015, 14:43
Sieci wywierają nacisk na dostawców ws. promocji i stałych obniżek cen
(fot. Fotolia)

Sieci handlowe wykorzystują deflację jako argument w negocjacjach z producentami, wywierają bardzo duży nacisk na promocje lub stałe zniżki cenowe - wskazuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Robert Kula, kierownik sprzedaży w firmie Międzybrodzkie Makarony.

REKLAMA
- Czy sieci wywierają silną presję cenową na swoich dostawców żywności?

- Sieci handlowe wykorzystują deflację jako argument w negocjacjach z producentami, wywierają bardzo duży nacisk na promocje lub stałe zniżki cenowe. Niejednokrotnie producenci decydując się na współpracę z siecią, zastanawiają się jak obniżyć koszty.

- Jak wpływają na dostawców trendy związane z przyspieszonym rozszerzaniem asortymentu przez operatorów handlowych?

- Faktycznie, sieci w walce o utrzymanie lojalności klienta wprowadzają zmiany w zarządzaniu asortymentem. Najbardziej jest to widoczne w kategoriach perspektywicznych, czyli takich jak: zdrowa żywność, dania gotowe, nabiał, makarony czy przetwory. Zmieniająca się świadomość klienta pod kątem żywieniowym powoduje zwiększenie zainteresowania takimi produktami. Producenci wykorzystują trend do rozszerzenia portfolio.

- W ostatnim czasie dyskonty zaczynają odważniej wprowadzać do swojej oferty produkty markowe. Czy producenci na tym skorzystają?

- Sieci handlowe poszerzając swoją ofertę zwracają uwagę głównie na firmy o dużym udziale rynkowym. Klient finalny wykazuję lojalność wobec takich produktów. Znajdując takie produkty w sieciach czy dyskontach jest zadowolony z komplementarności oferty.

- Czy dla firm o mniejszym udziale rynkowym dobrym rozwiązaniem może być produkcja pod markami własnymi?

- Produkty pod marką własną sieci są obecnie dobierane nie tylko przez pryzmat ceny, ale również jakości. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na to co jedzą, dokonują coraz bardziej świadomych zakupów. Produkty z wątpliwą jakością nie tylko są źle odbierane przez klienta finalnego, ale również rzutują negatywnie na właściciela marki, a w tym wypadku jest to sieć handlowa. Dla producentów może to być kolejny etap rozwoju, ale dość niebezpieczny, zwłaszcza kiedy w kategorii jest duże nasilenie producentów ze zbliżoną jakością. Sieci mogą wybierać wśród producentów, zamieniając ich pod swoje potrzeby.

- Dla polskich konsumentów coraz większą rolę odgrywa bliskość do miejsca zakupów. Czy związane z tym zmiany w handlu oddziałują na dostawców?

- Obecnie klient finalny jest bardzo wymagający. Coraz częściej dokonuje wyboru przemyślanego nie kieruje się impulsem, lecz bieżącą potrzebą. Bardzo dużą rolę odgrywają produkty regionalne i świeże, których nie sposób spotkać w hipermarkecie czy dyskoncie. Obecny trend wykorzystują sklepy lokalne, które dobierają coraz częściej asortyment w taki sposób, aby nie był on powtarzalny w sieciach wielkopowierzchniowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH