Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spadki konsumpcji pieczywa w Polsce już wkrótce wyhamują?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2015, 12:31
Spadki konsumpcji pieczywa w Polsce już wkrótce wyhamują?
Fot. Shutterstock

Najnowsze prognozy Instytutu Polskie Pieczywo zakładają, że spożycie pieczywa w gospodarstwach domowych w naszym kraju w 2015 r. spadnie o 2,5 kg i wyniesie jedynie 45,3 kg na osobę. To oczywiście zła wiadomość dla branży piekarniczej, ale niewykluczone, że już od 2016 r. sytuacja ulegnie poprawie. Uważa tak Stefan Putka, współwłaściciel i członek zarządu firmy Polpain-Putka, którego zdaniem spożycie pieczywa nie spadnie poniżej 45 kg na osobę, a wręcz już wkrótce może zacząć rosnąć.

- Myślę, że spadek spożycia zostanie wreszcie zahamowany, a potem odbije się od dna i spożycie pieczywa będzie rosło, choć oczywiście nie we wszystkich kategoriach. Na pewno będzie wzrastać konsumpcja pieczywa gruboziarnistego, z pełnego przemiału, półprzemiału, z mąk grubego przemiału, razowych itd. Mogą się zmieniać gusta, ale nie sądzę, aby spożycie pieczywa spadło poniżej 45 kg na osobę. Myślę, że rok 2015 będzie w tej kwestii kluczowy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Stefan Putka.

I dodaje: - Nigdzie w Europie Zachodniej spożycie nie spadło poniżej pewnej wartości. Wbrew pozorom, Polacy są tradycjonalistami. Zauważam już powolny odwrót od diet bezglutenowych i innych tego typu na rzecz spożycia pieczywa.

Zdaniem przedstawiciela Polpain-Putka, wyhamowanie spadku spożycia pieczywa niekoniecznie będzie oznaczać, iż nastaną lepsze czasy dla branży piekarniczej. Trudno bowiem przewidzieć, w jakim stopniu większe spożycie przełoży się na bezpośredni zysk piekarni. A z tym ostatnio nie jest najlepiej, wnioskując pod przetaczającej się przez branżę lawinie upadłości.

- Pamiętajmy, że spożycie pieczywa to tylko element całkowitej konsumpcji zbóż konsumenckich. Nie sądzę, aby ta spadała. Polacy jedzą pizzę, makarony, różne inne rzeczy. Zbóż nie spożywamy tylko pod postacią chleba. Tak się składa, że piekarzom aktualnie maleje sprzedaż, ale podejrzewam, że w przypadku pizzy czy makaronów od wielu lat sprzedaż rośnie. Gdzieś ten bilans jest zachowany i to się będzie wahało - raz jedna branża będzie miała swoje sukcesy, raz inna - ocenia Stefan Putka.

Przeczytaj pełny, obszerny (8 stron) wywiad ze Stefanem Putką.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bb 11-03-2015, 11:39:
A co pieczywo znow bedzie prawdziwe - watpie. To nie konsumpcja maleje ale zakup. My jemy duzo chleba i bulek, tylko je sami pieczemy. Kwestia organizacji czasu, ale warto miec wlasny chleb na zakwasie. Te ze sklepu czy "piekarni" sa ohydne i powoduja rewolucje jelitowe.
  • Polka 11-03-2015, 10:23:
Nie , nie wyhamują, wstrętne, nadymające, z doprowadzeniem do zgagi, na drugi dzień nie do zużycia tak się kruszy - gdyby nie paprali to by wyhamowali i basta.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.