REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Spożycie produktów sojowych w Polsce znacznie odbiega od europejskiej średniej

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2009, 10:15
Spożycie produktów sojowych w Polsce znacznie odbiega od europejskiej średniej

- Konsumpcja napojów sojowych stanowi w Polsce 0,1 proc. konsumpcji mleka, podczas gdy średni potencjał europejskiego rynku szacowany jest na 1 proc. - mówi Agnieszka Rutkowska, menedżer firmy Sante A.Kowalski, która jest w Polsce wyłącznym dystrybutorem produktów sojowych pod marką Alpro soya.

REKLAMA

Na świecie produkty sojowe szczególnie popularne są w Azji. - Cała Europa spożywa ich rocznie tyle, co mieszkańcy Tajlandii - zauważa przedstawicielka Sante. Na tle naszego kontynentu wyróżnia się Belgia, gdzie spożycie produktów sojowych sięga 2 proc. konsumpcji mleka. Napoje i desery sojowe są też bardzo popularne m.in. w Hiszpanii.

Zdaniem przedstawicieli Sante, na niższe spożycie produktów sojowych w Polsce mogła mieć wpływ przed kilku laty zła opinia o soi, jako produkcie modyfikowanym genetycznie. - Polacy są wrażliwi na temat GMO, unikają takich wyrobów. Stąd, kiedy pogłoski o soi GMO obiegły kraj, gwałtownie spadła sprzedaż produktów - opowiada menedżer Sante. Podkreśla jednak, że obecnie rynek już się odbudował. Aby uniknąć takich sytuacji w przyszłości, firma podkreśla teraz, że jej wyroby nie są produkowane z surowców modyfikowanych genetycznie.

- To ważne, że w Polsce zainteresowanie tymi produktami istnieje, a nawet stale rośnie - mówi Agnieszka Rutkowska. Jej firma notuje rocznie 25 proc. wzrost sprzedaży wyrobów marki Alpro soya.

Odbiorcami produktów sojowych w Polsce są nadal przede wszystkim dietetycy: osoby z nietolerancją laktozy, dzieci i ich mamy a także wegetarianie. - W Polsce ok. 3-5 proc. osób jest uczulonych na białko mleka - mówi Agnieszka Rutkowska. Jej zdaniem do grona konsumentów dołączają coraz częściej także osoby młode, głównie kobiety, dobrze zarabiające i nastawione na zdrowy tryb życia. - Ludzie są coraz bardziej świadomi, chcą przestrzegać zdrowej diety, urozmaicać ją - mówi przedstawicielka firmy Sante. Zjawisko to jest szczególnie wyraźne w dużych miastach.

- Chcemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców, nie tylko tych, którzy muszą spożywać tego typu wyroby - podkreśla przedstawicielka Sante. - Zależy nam, by produkty były odbierane także jako smaczne - dodaje Sebastian Bartosik z biura prasowego firmy. Dlatego podejmowane są starania, by w sieciach handlowych przenieść produkty sojowe z działów zdrowej żywności w okolice półek z mlekiem. - Napotykamy tu na duże opory - mówią przedstawiciele firmy.

Głównymi partnerami handlowymi Sante w zakresie sprzedaży produktów Alpro soya są m.in. Carrefour, Tesco, Auchan i Real.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH