Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spożycie produktów sojowych w Polsce znacznie odbiega od europejskiej średniej

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2009, 10:15
Spożycie produktów sojowych w Polsce znacznie odbiega od europejskiej średniej

- Konsumpcja napojów sojowych stanowi w Polsce 0,1 proc. konsumpcji mleka, podczas gdy średni potencjał europejskiego rynku szacowany jest na 1 proc. - mówi Agnieszka Rutkowska, menedżer firmy Sante A.Kowalski, która jest w Polsce wyłącznym dystrybutorem produktów sojowych pod marką Alpro soya.

Na świecie produkty sojowe szczególnie popularne są w Azji. - Cała Europa spożywa ich rocznie tyle, co mieszkańcy Tajlandii - zauważa przedstawicielka Sante. Na tle naszego kontynentu wyróżnia się Belgia, gdzie spożycie produktów sojowych sięga 2 proc. konsumpcji mleka. Napoje i desery sojowe są też bardzo popularne m.in. w Hiszpanii.

Zdaniem przedstawicieli Sante, na niższe spożycie produktów sojowych w Polsce mogła mieć wpływ przed kilku laty zła opinia o soi, jako produkcie modyfikowanym genetycznie. - Polacy są wrażliwi na temat GMO, unikają takich wyrobów. Stąd, kiedy pogłoski o soi GMO obiegły kraj, gwałtownie spadła sprzedaż produktów - opowiada menedżer Sante. Podkreśla jednak, że obecnie rynek już się odbudował. Aby uniknąć takich sytuacji w przyszłości, firma podkreśla teraz, że jej wyroby nie są produkowane z surowców modyfikowanych genetycznie.

- To ważne, że w Polsce zainteresowanie tymi produktami istnieje, a nawet stale rośnie - mówi Agnieszka Rutkowska. Jej firma notuje rocznie 25 proc. wzrost sprzedaży wyrobów marki Alpro soya.

Odbiorcami produktów sojowych w Polsce są nadal przede wszystkim dietetycy: osoby z nietolerancją laktozy, dzieci i ich mamy a także wegetarianie. - W Polsce ok. 3-5 proc. osób jest uczulonych na białko mleka - mówi Agnieszka Rutkowska. Jej zdaniem do grona konsumentów dołączają coraz częściej także osoby młode, głównie kobiety, dobrze zarabiające i nastawione na zdrowy tryb życia. - Ludzie są coraz bardziej świadomi, chcą przestrzegać zdrowej diety, urozmaicać ją - mówi przedstawicielka firmy Sante. Zjawisko to jest szczególnie wyraźne w dużych miastach.

- Chcemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców, nie tylko tych, którzy muszą spożywać tego typu wyroby - podkreśla przedstawicielka Sante. - Zależy nam, by produkty były odbierane także jako smaczne - dodaje Sebastian Bartosik z biura prasowego firmy. Dlatego podejmowane są starania, by w sieciach handlowych przenieść produkty sojowe z działów zdrowej żywności w okolice półek z mlekiem. - Napotykamy tu na duże opory - mówią przedstawiciele firmy.

Głównymi partnerami handlowymi Sante w zakresie sprzedaży produktów Alpro soya są m.in. Carrefour, Tesco, Auchan i Real.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH