Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Sprzedaż margaryn spadnie w ciągu 4 lat o prawie 200 mln zł

Rynek margaryn w Polsce jest dziś warty 2 mld zł i więcej już nie będzie. Według prognoz firmy badawczej Euromonitor International, w ciągu czterech lat sprzedaż spadnie o ponad 200 mln zł - do 1,83 mld zł w 2022 r. - podaje Rzeczpospolita.

Sprzedaż margaryn spadnie w ciągu 4 lat o prawie 200 mln zł
fot. shutterstock

Średnio Polak wydawał w 2014 r. 58 zł na margaryny i tłuszcze do smarowania, obecnie 52 zł, a za cztery lata już tylko 47 zł.

Przemijaniu mody na margaryny sprzyja moda na zdrowie, coraz więcej krajów, jak ostatnio Kanada, zakazuje stosowanych w margarynach, ale też chipsach, utwardzonych tłuszczów trans(wcześniej zrobiły to USA). Polacy zarabiają też coraz lepiej i stać ich na zdrową żywność - obecnie taką opinią cieszy się masło. Jeśli przyjrzeć się głębiej, to widać także konkurencję między korporacjami a firmami polskimi – rynek margaryn należy do światowych koncernów, tymczasem masło na polskich półkach pochodzi głównie ze spółdzielni mleczarskich.

Jeszcze w 2017 r. na pięć najlepiej sprzedających się w Polsce marek margaryn, trzy (Rama, Flora i Delma) należały do koncernu Unilever, a dwie do Kruszwicy (Bunge). Unilever pod koniec 2017 r. pozbył się jednak biznesu margaryn. Dalsze miejsca posiadali polscy producenci: ZT Bielmar oraz Mlekovita i Mlekpol.

Całość w Rzepospolitej

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

margaryna RSS ALERT    /    tłuszcze roślinne RSS ALERT    /    Unilever RSS ALERT    /    ZT Kruszwica RSS ALERT    /    Rama RSS ALERT    /    margaryna Flora RSS ALERT    /    Delma RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.186.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.