REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sprzedaż pieczywa pozostaje wyzwaniem dla sieci handlowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-06-2015, 15:19
Sprzedaż pieczywa pozostaje wyzwaniem dla sieci handlowych
Fot. Shutterstock

Sieci handlowe obecne w Polsce szukają sposobu na to, jak sprzedać więcej pieczywa. Nic dziwnego - jest to jedna z najważniejszych kategorii w sklepie, a jej asortyment często decyduje wręcz o tym, gdzie klient pójdzie na zakupy. Pieczywo w olbrzymim stopniu wpływa także na budowanie wizerunku sieci. W rezultacie detaliści próbują rywalizować o przyciągnięcie klienta, grając tą kategorią.

REKLAMA

- Pieczywo jest dla polskiego konsumenta jedną z najważniejszych kategorii spożywczych. Dla detalisty kategoria ta może być pozornie mniej atrakcyjna ze względu na niskie marże - ile można zarobić na kajzerce za 19 groszy? - ale w rzeczywistości to nie umniejsza jej znaczenia. To produkt, którego nie może zabraknąć w domu, a jednocześnie nie można kupić go na zapas, bo straci świeżość - ocenia dla serwisu portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, dyrektor generalna Inquiry Market Research.

Ekspertka zwraca uwagę, że nie jest przypadkiem to, iż hipermarkety (i wiele innych sklepów) umieszczają działy z pieczywem na samym końcu. Klient i tak do nich dotrze, bo po prostu musi, a po drodze będział miał szansę na zakup innych produktów, nawet jeśli tego wcześniej nie planował.

Ważnym aspektem związanym z kategorią pieczywa jest jej oddziaływanie na zmysły i emocje klientów. Zapach świeżego pieczywa powoduje, że klientom trudno się oprzeć pokusie. Pieczywo jest też związane z silnymi emocjami, ponieważ jest ono silnie zakorzenione w naszej kulturze. To wszystko powoduje, że jakość pieczywa jest jednym z podstawowych wyznaczników oceny sklepu jako całości.

- Biorąc pod uwagę niezwykle konkurencyjny rynek, nic dziwnego, że dyskonty zdecydowały się na sprzedaż pieczywa odpiekanego na miejscu. W ten sposób są w stanie zaspokoić jedną z podstawowych potrzeb klienta, który dzięki temu może nie pójdzie już na zakupy gdzieś indziej - ocenia Górnicka.

W opinii dyrektor generalnej Inquiry Market Research, w kontekście znaczenia dla budowania pozytywnego wizerunku sklepu i przyciągania klientów, trudno wskazać drugą kategorię o porównywalnym znaczeniu do pieczywa. Na mniejszą skalę podobną rolę odgrywa jednak kilka innych kategorii, w tym świeże owoce, warzywa, mięso i wędliny - stanowią one jednak przy tym olbrzymie wyzwanie, jeśli chodzi o zapewnienie odpowiedniej jakości i różnorodności asortymentu.

Dużego znaczenia kategorii pieczywa nie ukrywają przedstawiciele Biedronki. W tej sieci odpiek pieczywa w sklepach uruchomiony został w 2012 r. pod nazwą "Świeże wypieki o każdej porze". Obecnie w ponad 2,3 tys. sklepach Biedronki znajdują się stanowiska dedykowane do odpieku pieczywa. Zmienia się także sam asortyment dostępny w tej kategorii - co jakiś czas do regularnej oferty biedronkowej trafiają produkty sprzedawane wcześniej w ramach oferty czasowej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH