Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Trzy grupy klientów piekarni

- W największych polskich miastach, takich jak Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań czy Gdańsk następuje wyraźny podział na 3 kategorie klientów kupujących pieczywo - mówi Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Trzy grupy klientów piekarni
fot. pexels.com

Pierwsza grupa to ludzie szukający miejsc z produktami dobrymi i wygodnymi, którzy dodatkowo chcą kupować kanapki, przekąski oraz kawę na wynos. W ciągu dnia pracy często szukają miejsca, gdzie mogą zjeść lunch i spotkać się ze znajomymi. Są to osoby otwarte na świat i na nowe, modne produkty.

- Będzie to grupa ciągle rosnąca, ponieważ młodzi ludzie wchodzący na rynek pracy chcą jadać i bawić się na mieście. Podatna jest na mody jedzeniowe i chętnie szuka produktów z kategorii „BEZ”. Bez glutenu, bez cukru, bez laktozy i bez alergenów - dodaje Andrzej Piętka.

Drugą ważną kategorią kupujących pieczywo są rodzice i ich dzieci.

- Decydującym o zakupie produktów piekarniczych i cukierniczych jest dorosły, ale tylko do pewnego wieku ich pociechy. Dziecko w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ma duży wpływ na to co mama lub tata lub babcia im kupuje w sklepie do jedzenia i picia. Oferta dla tej grupy powinna być wyważona i obecna w dwóch kategoriach produktowych. Dzieci potrzebują produktów impulsowych i przekąskowych. Obejrzana reklama w telewizji czy internecie ma wpływ na ich wybór produktu w miejscu sprzedaży. Rodzice najczęściej szukają „zdrowszej”przekąski dla swoich pociech niż ostatecznie kupują w sklepie. Zbudowanie kategorii produktów impulsowych piekarniczych i cukierniczych opiera się dzisiaj na atrakcyjnej ekspozycji, zachęcaniu wyglądem produktu i opakowania do zakupów. Jest to grupa kupujących przewidywalna, bo wybiera najczęściej podstawowe pieczywo (kajzerki i bagietki), kanapki, przekąski, ciastka z nadzieniami owocowymi oraz słodkie produkty tradycyjnie polskie (pączek, drożdżówka i rogalik). Mama kupująca pieczywo dodatkowo decyduje się na zakup małego chleba funkcjonalnego lub żytniego z dodatkiem ziaren, owoców i przypraw. Jest to grupa bardzo stabilna w zakupach i lojalna wobec miejsca sprzedaży pieczywa jeżeli produkty będą odpowiadały smakowo - tłumaczy ekspert.

Ostatnia, trzecia kategoria klientów, to ludzie dorośli i seniorzy.

- To tradycjonaliści w wyborze i zakupie pieczywa. Potrafią przejechać pół miasta, aby kupić tani i duży bochenek razowca na bazarze, w ulubionym miejscu. Są przygotowani najczęściej na zakup 1 konkretnego produktu i niczego więcej nie wezmą. Mają często wyliczoną ilość pieniędzy na produkt i przez to trudno jest ich skusić na promocyjne zakupy dodatkowe. Liczy się dla nich konkretny chleb i nie są skłonni kupować nowości czy niezaplanowanych produktów. Najczęściej reagują jedynie pozytywnie na usługę pokrojenie chleba na miejscu. Jest to bardzo lojalna grupa kupująca pieczywo w Polsce, liczna i to o nią tak naprawdę dzisiaj trwa rywalizacja pomiędzy sklepami firmowymi piekarni a dyskontami. To jest prawdziwe pole rywalizacji o kupującego chleb w Polsce i przyciągnięcie go do siebie na pełne zakupy - wyjaśnia Andrzej Piętka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Piętka RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.