Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Unilever oszczędza setki milionów euro dzięki zrównoważonemu rozwojowi

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-05-2013, 16:52
Unilever oszczędza setki milionów euro dzięki zrównoważonemu rozwojowi

Unilever, światowy producent żywności, kosmetyków i środków czystości, w ciągu ostatnich kilku lat zaoszczędził na projektach związanych z CSR ok. 300 mln euro. Celem firmy jest podwojenie wielkości biznesu, przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz zwiększenie pozytywnego wpływu społecznego.

Do 2020 r. Unilever zamierza pomóc ponad 1 miliardowi ludzi w poprawie ich zdrowia, pozyskiwać surowce rolne tylko ze źródeł zarządzanych w sposób zrównoważony oraz ograniczyć wpływ swojej działalności na środowisko naturalne.

- Dzięki zrównoważonemu rozwojowi generujemy duże oszczędności. W ciągu ostatnich kilku latach wygenerowaliśmy ok 300 mln euro oszczędności, które mogliśmy przeznaczyć na różnego rodzaju inwestycje - mówi Sabina Krzystolik, wiceprezes Unilever ds. łańcucha dostaw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Według globalnego raportu firmy - Życie w sposób zrównoważony - umieszczenie zrównoważonego rozwoju w sercu modelu biznesowego pomaga w zwiększaniu sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu kosztów i ryzyka działalności oraz redukcji wpływu na środowisko naturalne.

- Idea zrównoważonego rozwoju jest nie tylko integralną częścią naszej strategii biznesowej, ale przede wszystkim motorem innowacyjności oraz konkurencyjności. Wierzymy, że takie podejście w każdym aspekcie naszego funkcjonowania, począwszy od pozyskiwania surowców, poprzez organizację łańcucha dostaw, aż po edukację konsumentów w zakresie korzystania z naszych produktów, jest warunkiem niezbędnym do dalszego rozwoju firmy - mówi Harm Goossens, prezes Unilever na Europę Środkowo-Wschodnią.

Goossens dodaje, że Unilever na świecie zwiększył sprzedaż w ciągu ostatnich lat do ok. 51 mld euro w 2012 roku z 40 mld euro w 2008 roku.

Celem Unilevera jest m.in., aby do 2020 roku 100 proc. surowców pochodziło z upraw prowadzonych w sposób zrównoważony, ilość wyemitowanych gazów CO2 była redukowana, a do końca 2015 roku wszystkie fabryki przestaną wysyłać odpady na wysypiska.

Unilever jest jednym z największych na świecie producentów żywności, kosmetyków i środków czystości pod takimi markami jak: Algida, Axe, Cif, Delma, Domestos, Dove, Knorr, Lipton, Rama, Rexona, Signal czy Timotei.

W Polsce firma jest obecna od 1991 r. i posiada 22 znane marki. Unilever jest właścicielem czterech fabryk na terenie Polski: w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Bydgoszczy (kosmetyki i środki czystości), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Oprócz tego mieszczą się tutaj: Centrum Magazynowania i Dystrybucji w Piotrkowie Trybunalskim, Centrum Badań i Rozwoju w Poznaniu oraz Centrum Operacyjne w Katowicach. Firma zatrudnia w Polsce ponad 3500 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obserwator 22-05-2013, 09:40:
ale bajka, ....

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH