Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

W Polsce brakuje kampanii promujących spożycie pieczywa

- W Polsce pieczywo praktycznie w ogóle nie jest reklamowane, nie licząc akcji prowadzonych przez poszczególne sieci handlowe. Tymczasem duże pieniądze idą na reklamę płatków i rozmaitych dodatków śniadaniowych, co kształtuje gusta konsumentów - mówią w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Karolina Zajezierska (dyrektor handlowa) i Michał Zajezierski, wiceprezes zarządu Nowel Piekarnia Nowakowski.

W Polsce brakuje kampanii promujących spożycie pieczywa
Michał Zajezierski, wiceprezes zarządu Nowel Piekarnia Nowakowski, fot. Piotr Waniorek/Żelazna Studio.

Zdaniem Michała Zajezierskiego polska branża piekarnicza jest bardzo rozdrobniona. Mimo tego podąża w kierunku konsolidacji. W jego opinii ten proces będzie postępować w kolejnych latach.

- Problemem jest na pewno brak organizacji branżowej. W efekcie nie ma instytucji, która mogłaby zorganizować i koordynować kampanie promujące spożycie pieczywa. W Niemczech istnieją organizacje, które przydzielają medale za jakość, smak, innowacyjność. Między innymi dlatego spożycie pieczywa w Europie Zachodniej jest znacznie wyższe niż w Polsce - mówi wiceprezes zarządu Nowela.

Jak dodaje Karolina Zajezierska, mimo braku promocji, klienci już zauważają jakość pieczywa z odpieku.

- Mamy najwyższe wymagania dotyczące standardu produkcji i higieny. Możemy dostarczać produkty do krajów, których wymogi w tym zakresie są bardzo wysokie jak np. Wielka Brytania. Na Wyspach polskie pieczywo ma bardzo dobrą renomę, nie tylko wśród Polonii, ale także wśród Brytyjczyków. Dzisiaj liczy się przede wszystkim jakość. Nawet zagranicą, jeżeli ktoś dostarcza lepsze pieczywo niż lokalni producenci, to sieci handlowe je kupią - przekonuje.

Mimo że spożycie pieczywa w Polsce od kilku lat systematycznie spada, zarządzający Nowel Piekarnią Nowakowski zwracają uwagę na jednoczesny wzrost rynku pieczywa.

- Konsumenci zaczęli odchodzić od pieczywa w kierunku kaszy, płatków, pieczywa chrupkiego i innych zamienników wpisujących się w trend fit. Z drugiej strony rynek pieczywa rośnie. Nowe inwestycje planujemy nie tylko my, ale także nasza konkurencja. To dowodzi, że klient szuka pieczywa smacznego, które ma czystą etykietę i którego jakości może być pewien - mówi dyrektor handlowa Nowel Piekarni Nowakowski. 

Jak dodaje Michał Zajezierski, wieloziarniste pieczywo jest bardzo ważnym składnikiem dobrej, zbilansowanej diety.

- Wszystkie mody w rodzaju pieczywa bezglutenowego przychodzą i odchodzą. Mimo tego, że część ludzi deklaruje, iż szuka pieczywa z ziarnami, żurawiną, oliwkami, widzimy wzrost także w kategorii pieczywa pszennego, zwłaszcza kajzerek. Na każdą z tych grup produktów jest klient. Konsumenci coraz częściej zauważają, że zamiast odchodzić od pieczywa na rzecz np. płatków, można wybrać inny jego rodzaj - podsumowuje.

Nowel Piekarnia Nowakowski istnieje od 1925 roku. Firma dostarcza pieczywo do największych sieci handlowych w Polsce i na dziewięć rynków zagranicznych. W dwóch zakładach produkcyjnych spółka zatrudnia 500 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nowel Piekarnia Nowakowski RSS ALERT    /    Michał Zajezierski RSS ALERT    /    Karolina Zajezierska RSS ALERT    /    rynek pieczywa w Polsce RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    spożycie pieczywa RSS ALERT    /    płatki śniadaniowe RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • bb 2016-06-10 09:57:07
    Zamiast reklam proponuje naturalne dobrze wypieczone swieze pieczywo.
  • Piekarnik 2016-06-10 14:17:15
    Po co reklamowac pieczywo. Pieczywo jest produktem dla mas. W epoce dobrobytu, tylko brak swiadomosci zywieniowej ludzi powoduje ze od pieczywa sie nie odchodzi. Jest to produkt mocno weglowodanowy, zapychajacy, klajstrujacy i tuczacy. Co tureklamowac?
  • Skup zbóż konsumpcyjnych. 2016-06-12 11:05:59
    A na co idą pieniądze pobierane w Młynach na fundusz promocji od sprzedających zboża ? To nie jest mało bo 0,1% a to z każdego dostarczonego auta ciężarowego pobierane jest od nas około 27 zł krótko mówiąc za sprzedane do młyna 12 tyś ton zdarto ze mnie 12000,00zł W skali całego kraju to jest gruba kasa. I nie znamy rozliczeń.
  • Edgar 2016-06-13 12:00:06
    Ciekawy jestem co reklamuje piekarnik.
  • Pozhoga 2016-06-17 10:45:49
    Niedługo człowiek będzie się bał lodówkę otworzyć, bo tam zaraz państwo Zajezierscy :0 Czy oni się szykują do sprzedaży biznesu, że ich tak bużo w mediach ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.93.234
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.