REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie sprzedaż markowych makaronów kosztem marek własnych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2014, 12:17
Wartość polskiego sektora makaronów wynosi blisko 1 mld zł
W Polsce stale rośnie sprzedaż makaronów

Polska jest jednym z najbardziej atrakcyjnych krajów pod względem wzrostu sprzedaży makaronu w Europie. Wartość krajowego rynku szacowana jest na 940,9 mln złotych w 2013 roku i ciągle rośnie.

REKLAMA

Według raportu Nielsen rynek makaronu w Polsce od grudnia 2012 do listopada 2013 roku wzrósł w ujęciu ilościowym o 2 proc. Branża FMCG, nieszczególnie wrażliwa na kryzys i recesję, wykazuje stabilność. Jeśli nie dojdzie do przykrych niespodzianek w postaci załamania lub ekonomicznych perturbacji wywołanych przez sytuację polityczną na wschód od Europy, trend wzrostowy w sektorze makaronów powinien się utrzymać. Według prognoz Euromonitor International, wartość rynku makaronu w Polsce w 2017 roku ma sięgnąć 1 mld złotych.

Polska gospodarka powoli zaczyna się rozpędzać. W I kwartale tego roku PKB urósł o 3,3 proc. Bardziej optymistyczne nastroje przekładają się na popyt wewnętrzny. Polacy coraz chętniej sięgają po produkty markowe. Według raportu Nielsen, na rynku makaronów rośnie wolumen sprzedaży produktów markowych kosztem marek własnych sieci handlowych. Ich udziały stanowią wprawdzie nadal ok. 40% rynku, ale powoli - na razie o 1% - zaczynają tracić punkty procentowe. - Polacy coraz chętniej sięgają po produkty najwyższej jakości. Marka Barilla odnotowała ponadplanowy, 40 procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do roku ubiegłego. Aktualnie koncentrujemy się na rozwijaniu sieci dystrybucji naszych makaronów. Mamy nadzieję, że działania te przełożą się na zwiększoną dostępność włoskich produktów Barilla - mówi Marta Martys, marketing manager w firmie Barilla.

Dynamika wzrostu sprzedaży potwierdza, że Polska należy do jednych z najbardziej atrakcyjnych rynków. A jest o co walczyć, ponieważ wartość polskiego sektora makaronów szacowana jest na prawie 1 mld złotych.

 

Barilla to włoski producent makaronów, sosów i gotowych dań dystrybuowanych na terenie całego świata od ponad 135 lat. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH