Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Polmak: Lepiej rozwijać się dzięki środkom unijnym, niż wpuszczać inwestora

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 05-12-2017, 10:26
Wiceprezes Polmak: Lepiej rozwijać się dzięki środkom unijnym, niż wpuszczać inwestora
Dominik Polak, wiceprezes spółki Polmak

– Na chwilę obecną mocno skupiliśmy się na wykorzystaniu środków unijnych. Uważam, że lepiej rozwijać się dzięki nim, niż wpuszczać inwestora, który często ma nastawienie wyłącznie na zysk – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dominik Polak, wiceprezes spółki Polmak, producenta makaronu „Tradycyjny z Ludwina”.

Polmak jest przykładem firmy rodzinnej, w której dokonała się sukcesja pokoleniowa. Prezesem firmy ciągle pozostaje jej założyciel Grzegorz Polak, natomiast syn Dominik pełni funkcję wiceprezesa.

– Jesteśmy firmą rodzinną, w której dokonuje się sukcesja pokoleniowa. Był czas, kiedy biznes prowadzili rodzice. Później do głosu zostałem dopuszczony ja z bratem. Przez ostatnie 10 lat następuje przekazanie pałeczki, co wymaga  wzajemnego zrozumienia i zaufania – tłumaczy Dominik Polak.

– W mojej mentalności jest ważna kontynuacja tego, co zaczęli rodzice. Nasza współpraca rozpoczęła się dawno temu na poziomie rodziny, a nie biznesu. Tak zostaliśmy wychowani. Od początku wierzyłem, że możemy ten projekt wspólnie rodzinnie realizować – dodaje wiceprezes Polmaku. 

Stabilnie działająca polska firma może wydawać się łakomym kąskiem na rynku akwizycyjnym. Jak mówi Dominik Polak, dotychczas nie zdarzały się spółce propozycje inwestycji ze strony zagranicznego kapitału.

– Ciągle jesteśmy w 100 proc. właścicielami firmy. Nie mieliśmy dotychczas propozycji wejścia obcego kapitału. Myślę, że wynika to stąd, że jesteśmy jeszcze stosunkowo niewielkim graczem, jeśli chodzi o obroty rynkowe. Owszem, znajdujemy się w czołówce polskich producentów makaronów w kraju, ale takowe oferty mogą otrzymywać firmy o potencjale 8-10 procent udziałów rynkowych – mówi wiceprezes spółki.

– Na chwilę obecną mocno skupiliśmy się na wykorzystaniu środków unijnych. Uważam, że lepiej rozwijać się dzięki nim, niż wpuszczać inwestora, który często ma nastawienie wyłącznie na zysk. Istnieje jeszcze dużo możliwości pozyskiwania środków unijnych i obecnie na tę formę wsparcia stawiamy. O inwestorach zewnętrznych póki co nie myślimy – podsumowuje Polak.

Czytaj więcej w "Strefie Premium": Polmak chce konkurować z największymi w kategorii makaronów w Polsce

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 987) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.